تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 41985

مطالبات پرستاران باید صریح مطرح شود

مطالبات پرستاران باید صریح مطرح شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم روز پرستار صبح یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲، در مرکز همایش‌های رازی آغاز شد. قرار است در این مراسم که با حضور جمعی از پرستاران برگزار می‌شود، از ۳۵ پرستار برگزیده ملی تقدیر شود. همچنین در این مراسم از کتاب فرشتگان رحمت که مجموعه بیانات رهبری در خصوص پرستاران است، رونمایی

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم روز پرستار صبح یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲، در مرکز همایش‌های رازی آغاز شد.
قرار است در این مراسم که با حضور جمعی از پرستاران برگزار می‌شود، از ۳۵ پرستار برگزیده ملی تقدیر شود.
همچنین در این مراسم از کتاب فرشتگان رحمت که مجموعه بیانات رهبری در خصوص پرستاران است، رونمایی خواهد شد.
در این مراسم، محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: ما باید مطالبات جدی خود را با لحنی صریح مطرح کنیم. اگر نقدی مطرح می‌شود به معنای آن است که به تناسب وعده‌های داده شده باید مطالبات جامعه پرستاری را مطرح کنیم.
وی افزود: چقدر باید درباره قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری صحبت کنیم تا بالاخره به درستی اجرایی شود. آنچه امروز به عنوان قانون اجرا می‌شود نه تنها قانون نیست که حتی علیه آن است.
میرزابیگی ادامه داد: آنچه تحت هر عنوانی به پرستاران پرداخت می‌شود هیچ مبنای قانونی ندارد و باید بر اساس ارزش نسبی خدمات، سرانه سلامت و K پرستاری باشد.
وی تاکید کرد: در رابطه با قانون ارتقای بهره‌وری هم نکاتی داریم و اعتراضاتی را مطرح کردیم. مگر تعرفه و کارانه درست شده بود که خواستند در مورد این قانون هم اقدام دیگری کنند.
میرزابیگی افزود: اگر قوانین پرستاری به درستی اجرا شود مشکلات برطرف می‌شود. از سوی دیگر موضوع پرستاران طرحی که در دوره کرونا کار کردند و اکنون حدود ۶۰۰۰ نفر بیکار شدند، باید پیگیری شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.