تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 43059

مصر: تلاش اسرائیل برای کوچاندن ساکنان غزه به سمت سینا خط قرمز ماست

مصر: تلاش اسرائیل برای کوچاندن ساکنان غزه به سمت سینا خط قرمز ماست

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ضیاء رشوان» رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر در بیانیه‌ای گفت: اشغالگران اسرائیلی زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و پناهگاه‌های متعلق به سازمان ملل را در نوار غزه به شکل عمدی هدف قرار می دهند. وی افزود: مصر بار دیگر تاسف عمیق خود را نسبت به شکستن آتش‌بس انسانی یک هفته‌ای

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ضیاء رشوان» رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر در بیانیه‌ای گفت: اشغالگران اسرائیلی زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و پناهگاه‌های متعلق به سازمان ملل را در نوار غزه به شکل عمدی هدف قرار می دهند.
وی افزود: مصر بار دیگر تاسف عمیق خود را نسبت به شکستن آتش‌بس انسانی یک هفته‌ای که به لطف میانجیگری مصر و با همکاری قطر و ایالات متحده آمریکا در نوار غزه حاصل شده بود ابراز و مخالفت خود را با سیاست رژیم صهیونیستی در کوچاندن اجباری مردم غزه به سمت سینا اعلام می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، رشوان تاکید کرد: تلاش‌های اسرائیل برای کوچاندن جمعیت نوار غزه به سمت سینا خط قرمزی است که مصر صرف نظر از نتایج، اجازه عبور از آن را نخواهد داد. زیرا به امنیت ملی و حاکمیت مصر بر تمام قلمرو ملی آن لطمه می‌زند. این امر همچنین منجر به پاکسازی کامل مسئله فلسطین خواهد شد.
این مسئول مصری تصریح کرد: مصر همه ابزارهایی که این کشور را قادر به حفظ سرزمین و امنیت ملی خود می‌نماید در اختیار دارد.  
وی بر تداوم همکاری مصر با شرکا برای تسریع در انتقال کمک‌های بشردوستانه و امدادی به نوار غزه و افزایش آن تاکید کرد و گفت، این کشور گذرگاه زمینی رفح را به شکل دائمی برای افراد و کالاها می‌گشاید و هرگونه مانعی در این گذرگاه از سوی طرف اسرائیلی است. قاهره همچنین نهایت تلاش خود را با شرکا برای بازگشت به آتش‌بس در اسرع وقت و برای مدت طولانی‌تری به کار می‌گیرد تا به آتش‌بس فراگیر و پایان کشتار برادران فلسطینی بیانجامد.
رشوان در پایان گفت، رژیم صهیونیستی با بمباران مستمر نوار غزه از شمال به جنوب آن و آغاز تجاوز بی‌سابقه‌ به منطقه خان یونس از طریق بمباران و حملات زمینی شدید، همچنان کل جامعه بین‌المللی را به چالش می‌کشد. این رژیم کل نوار غزه را به میدان جنگ تبدیل کرده بدون اینکه مکانی امن برای شهروندان وجود داشته باشد، تا با این کار فلسطینی‌ها را به ترک سرزمین‌های خود به سمت آنچه «مناطق امن» در جنوب به سمت رفح نامیده می‌شود، وادار کند. در حالی که این  مناطق فاقد تمام خدمات ضروری برای زندگی، مانند آب، غذا و سرپناه بوده و از بمباران و جنگ در امان نیستند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.