تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
کد خبر : 2836

مشاور کاخ سفید: مقدار قابل توجهی از تجهیزات دفاعی آمریکا به دست طالبان افتاده است

مشاور کاخ سفید: مقدار قابل توجهی از تجهیزات دفاعی آمریکا به دست طالبان افتاده است

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بایدن ، در یک جلسه خبری تأیید کرد که نیروهای طالبان موفق شده‌اند “مقدار مناسبی” از تجهیزات نظامی آمریکا را  از نیروهای امنیتی افغان در دست بگیرند. سالیوان به خبرنگاران گفت: ما به طور واضح تصویری کامل از جایی که

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بایدن ، در یک جلسه خبری تأیید کرد که نیروهای طالبان موفق شده‌اند “مقدار مناسبی” از تجهیزات نظامی آمریکا را  از نیروهای امنیتی افغان در دست بگیرند.

سالیوان به خبرنگاران گفت: ما به طور واضح تصویری کامل از جایی که همه تجهیزات دفاعی از دست رفته نداریم ، اما مطمئناً مقدار قابل توجهی از آن به دست طالبان افتاده است. بدیهی است ، ما این حس را نداریم که آنها به آسانی آن را در فرودگاه به ما تحویل می دهند.

سالیوان از اظهارنظر در مورد وضعیت اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان خودداری کرده و گفت: در حال حاضر  غنی دیگر یک فاکتور نیست. او پست خود را رها کرد و در میان ورود طالبان به پایتخت از کشور گریخت.

سالیوان درباره روابط بین طالبان و گروه تروریستی داعش تاکید کرد که به احتمال زیاد هیچ نوع “رابطه همزیستی” با توجه به اینکه این دو دارای سابقه “نسبتاً مستند” مبارزه با یکدیگر هستند ، ایجاد نمی شود.  وی به خبرنگاران گفت: من هیچ رابطه همزیستی را در آنجا پیش بینی نمی کنم ، اگرچه اینها سناریوهای احتمالی هستند ، بنابراین باید ببینیم اوضاع چطور پیش می رود.

وی تصریح کرد که همه غیرنظامیان آمریکایی و اتباع افغان دارای ویزا از فرودگاه بین المللی حامد کرزای با هواپیما منتقل می شوند. وی گفت: من در مورد فرضیات اظهارنظر نمی‌کنم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.