تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 37457

مربی نایب قهرمان کشتی آسیا: شهرداری سوادکوه گفت بودجه نداریم بنر چاپ کنیم!

مربی نایب قهرمان کشتی آسیا: شهرداری سوادکوه گفت بودجه نداریم بنر چاپ کنیم!

عباس رنجبر در گفتگو با ایسنا، درباره پیروزی قاطع شاگردش ابراهیم خواری مقابل علیرضا سرلک نایب قهرمان کشتی آزاد جهان در انتخابی وزن ۵۷ کیلوگرم برای حضور در بازی‌های آسیایی چین، اظهار کرد: ابراهیم برای کسب پیروزی در ۲ مبارزه امروز تلاش زیادی داشت و خدا را شکر با تدابیری که اندیشیده شد توانست مقابل

عباس رنجبر در گفتگو با ایسنا، درباره پیروزی قاطع شاگردش ابراهیم خواری مقابل علیرضا سرلک نایب قهرمان کشتی آزاد جهان در انتخابی وزن ۵۷ کیلوگرم برای حضور در بازی‌های آسیایی چین، اظهار کرد: ابراهیم برای کسب پیروزی در ۲ مبارزه امروز تلاش زیادی داشت و خدا را شکر با تدابیری که اندیشیده شد توانست مقابل حریف با تجربه خود صاحب پیروزی شود و به عنوان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی انتخاب شود. او کشتی‌گیر بسیار آینده‌داری است و قطعا شایستگی حضور در المپیک پاریس و کسب افتخار برای ایران را دارد.
مربی سازنده کشتی در استان مازندران، افزود: ابراهیم خواری در رده نونهالان قهرمان آسیا شد، سپس در رده نوجوانان به عنوان قهرمانی کشور رسید اما بخاطر شیوع کرونا و لغو رقابت‌های نوجوانان قهرمانی آسیا و جهان، حضور در این مسابقات را از دست داد. او امسال به مسابقات بزرگسالان جام یاشاردوغو رفت و به عنوان قهرمانی رسید. سپس در تورنمنت روسیه به نیمه نهایی راه یافت اما مقابل حریف روس در شرایطی که تا ۳ ثانیه مانده به پایان ۳ بر ۳ پیش بود با ناداوری پوئن اخطار گرفت و بازنده شد.
وی با اشاره به عملکرد خوب خواری در کشتی آزاد بزرگسالان جام تختی، گفت: گاهی اوقات کشتی گیران در شرایطی نا برابر به میدان می‌روند. در جام تختی نیز او ابتدا ملکی از تهران را برد، سپس مقابل مومنی از مازندران ۹ بر ۴ به برتری رسید و با پشت سر گذاشتن دو مبارزه سخت به دور سوم رسید و مقابل والی‌زاده به میدان رفت و بازنده شد. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که والی‌زاده در دور اول استراحت داشت و در دومین مبارزه نیز در یک کشتی که ۲۰ ثانیه به طول انجامید مقابل حریفی از افغانستان پیروز شد. با این وجود او حتی شانس پیروزی را هم داشت و با نتیجه ۶ بر ۶ شکست خورد و در نهایت به مدال برنز رسید.به هر حال قرعه یک کشتی‌گیر نقش زیادی در مدال‌آوری او دارد کما اینکه اگر حسن یزدانی هم با پشت سر گذاشتن رقیبان دشوار در فینال به تیلور برسد قطعا از نظر بدنی نسبت به حریف خود که قرعه راحت‌تری داشته است، کار سخت تری خواهد داشت.
رنجبر خاطرنشان کرد: ابراهیم خواری سپس در مسابقات جوانان آسیا در شرایطی که ۸ نفر از بچه های تیم ملی دچار مسمومیت شده بودند، او نیز با این مشکل دست به گریبان شد اما با این حال به فینال رسید و در فینال در شرایط بسیار بد بدنی مقابل حریف خود شکست خورد و به مدال نقره آسیا رسید. محسن کاوه سرمربی تیم ملی جوانان زحمات زیادی برای این بچه کشید و تاثیر زیادی در پیشرفت او داشت که جا دارد از او تشکر کنم.
مربی ابراهیم خواری با بیان اینکه در یک هفته گذشته کشتی‌های سرلک مقابل حریفان ژاپنی، چینی، آمریکایی و … را آنالیز کرده است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم سرلک به دلیل شرایط سنی وزن نسبتا زیادی کم کرد اما ابراهیم ۵۹ کیلوگرم وزن دارد و مشکلی از این بابت نداشت. به ابراهیم گفتم سرلک در تایم دوم کم می‌آورد و اگر در تایم نخست امتیاز زیادی از دست ندهی می‌توانی در وقت دوم از او امتیاز بگیری. امروز نیز کوچ او بودم و خدا را شکر مبارزه‌های خوبی را به نمایش گذاشت. سرمربیان تیم های جوانان و بزرگسالان هم در سالن بودند و از عملکرد او رضایت داشتند. قطعا در این فرصت باقیمانده هر چه در توان داریم می‌گذاریم تا ابراهیم در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را بگیرد و پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورد.
وی در پایان با بیان اینکه انتظار دارد مسئولان شهر سوادکوه مازندران و مسئولان استانی حمایت بیشتری از چهره هایی مثل ابراهیم خواری داشته باشند، گفت: سوادکوه شهر کوچکی است و تنها ۵ تا ۶ هزار نفر جمعیت دارد. زمانیکه خواری پس از نایب قهرمانی در آسیا به سوادکوه بازگشت متاسفانه هیچ کدام از مسئولان شهر سوادکوه یا مسئولان استان مازندران به مراسم استقبال نیامدند و حتی یک گل هم برای این بچه نفرستادند تا دلخوش شود. وقتی به مسئولان شهرداری سوادکوه گفتیم حداقل برای ابراهیم خواری یک بنر بزنید به ما گفتند نمی‌توانیم چون بودجه نداریم! اداره ورزش و جوانان و بقیه مسئولان هم نه پاداشی به او دادند و نه استقبالی از از او کردند. ما خودمان هزینه‌های گرفتن مراسم برای او را پرداخت کردیم. فقط رییس هیات کشتی مازندران درگیر مسابقات بود و تماس گرفت و قول حمایت داد که از او تشکر می‌کنم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.