تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 30914

مربیگری وسلین در تیم ملی و سپاهان با هم تداخلی ندارد

مربیگری وسلین در تیم ملی و سپاهان با هم تداخلی ندارد

علی‌اکبر خوشنویس زارچ در گفت و گو با ایسنا، در مورد همزمانی هدایت تیم ملی هندبال و تیم باشگاهی سپاهان توسط وسلین، اظهار کرد: دقیق نمی‌توانم به این سوال شما پاسخ دهم. دیدگاه مدیریتی متفاوت است و من هم در جریان قراردادهایی که انجام شده نیستم اما فکر نمی‌کنم که تداخلی با هم داشته باشند.

علی‌اکبر خوشنویس زارچ در گفت و گو با ایسنا، در مورد همزمانی هدایت تیم ملی هندبال و تیم باشگاهی سپاهان توسط وسلین، اظهار کرد: دقیق نمی‌توانم به این سوال شما پاسخ دهم. دیدگاه مدیریتی متفاوت است و من هم در جریان قراردادهایی که انجام شده نیستم اما فکر نمی‌کنم که تداخلی با هم داشته باشند. قطعا زمانی که لیگ تعطیل شود اردوهای تیم ملی آغاز می‌شود چون سپاهان، کازرون و مس ۹۵ درصد ملی‌پوشان را در اختیار دارند. فکر نمی‌کنم در این شرایط اردوی ملی و لیگ همزمان باشد.
کارشناس هندبال در ادامه در مورد سبقه این اتفاق و ماجراهای ثامن‌الحجج سبزوار گفت: این کار سالهای قبل نیز اتفاق افتاده و نتیجه گرفته شده است. در تمام دنیا بازیکنان در اردوهای ملی تنها با هم هماهنگ می‌شوند و به مسابقه می‌روند اما در ایران شرایط متفاوت است. باید بازیکنان در طول زمان بیشتری در کنار هم باشند و مربی باید به جزئی ترین موارد هم اشاره کند در صورتی که تیم ملی جای این آموزش‌ها نیست. من فکر می‌کنم همانطور که تیم ملی با ثامن الحجج و فولاد در سالهای قبل نتایج خوبی گرفت این اتفاق به صلاح است و احساس می‌کنم نتیجه خوبی هم برای تیم ملی داشته باشد. 
مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال در مورد اضافه شدن بازیکنان جوان به تیم ملی مردان افزود: هر بازیکنی که اکنون به لیگ و تیم ملی راه یافته فرآیند استعدادیابی را طی کرده است. با دیدگاهی که وسلین دارد و شناخت کاملی که از بازیکنان ایران پیدا کرده فرصت بیشتری را به بازیکنان جوان داده است تا از قابلیت و مهارت آنها شناخت بیشتری پیدا کند. این فرصت خوبی برای این بازیکنان است. 
خوشنویس زارچ افزود: ما بازیکنان جوان، نوجوان و حتی نونهال خوبی داریم که می‌توانند مثمرثمر باشند. البته نونهالان که نمی‌توانند به تیم ملی دعوت شوند اما جوانان و نوجوانان خوبی داریم که باید به تدریج شرایط و محیط دیگری را تجربه کنند تا بتوانند به رده‌های سنی خود کمک کنند.
سرمربی تیم هندبال زغال سنگ طبس در مورد تیم و جایگاهش در لیگ برتر افزود: نگاهی که داریم رسیدن به پلی‌آف است. زغال سنگ سه چهار سالی است که در لیگ حضور دارد و ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه دارد. در حال حاضر ۱۴ امتیاز داریم و تیم رده پنجم جدول هستیم. گیتی پسند با یک امتیاز بیشتر در رده چهارم قرار دارد و باید تلاش کنیم خود را به پلی آف برسانیم. 
وی در مورد سطح لیگ برتر هندبال مردان گفت: تیم‌های حاضر در لیگ را می‌توان در سه سطح رده‌بندی کرد. تیم‌های اول تا سوم که خیلی سطح بالایی دارند چون اکثرا ملی‌پوشان را به خدمت گرفته‌اند. تیم‌های چهارم تا هفتم خیلی نزدیک به هم رقابت می‌کنند و هر کدام که بیشتر تلاش و تمرین کنند شرایط بهتری خواهد داشت. تیم‌های دیگر نیز سطح یکسانی دارند و برای بقا می‌جنگند. البته شرایط بازی‌ها و برد و باخت در لیگ در زمان بازی‌ها مشخص می‌شود و هر تیمی که بهتر بجنگد جایگاه بهتری خواهد داشت.
خوشنویس زارچ در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان دبیر فدراسیون قرار است معرفی شوید، گفت: اکنون سرمربی زغال سنگ طبس هستم. سال گذشته پیشنهاد دبیری را داشتم چون آقای عزتی شرایط جسمانی و خانوادگی خوبی نداشتند به من پیشنهاد شد. در نهایت خود آقای عزتی ماند و کارها پیش رفت. امسال تاکنون پیشنهادی در این مورد نداشته ام. 
وی افزود: دوست دارم بهترین‌ها برای هندبال ایران رقم بخورد. من خیلی مشتاق و خواستار این هستم که دانشی بیشتر از دانشی که اکنون در فدراسیون داریم به فدراسیون بیاید. اکنون فدراسیون پیشرویی داریم که در برخی از زمینه‌ها در چهار سال اخیر کارهای خوبی انجام شده و هندبال از جمله سرآمدهای فدراسیونهای دیگر است. اکنون باید از تجارب سایر فدراسیون‌ ها همچون والیبال و فوتبال استفاده کنیم و امیدواریم نفراتی باشند که برای فدراسیون مثل وزنه باشند. من هم هرگونه کمکی از دستم برآید انجام خواهم داد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.