تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر : 41521

مراسم تحلیف کارآموزان جدید وکالت در مازندران برگزار شد

مراسم تحلیف کارآموزان جدید وکالت در مازندران برگزار شد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این مراسم درآستانه سالروز تاسیس کانون‌های وکلای دادگستری با حضور جمعی از وکلا، اعضای  کانون دادگستری استان و پیشکسوتان این کانون از سوی کانون وکلای دادگستری مازندران در سالن همایش‌های دانشگاه شمال آمل برگزار شد. رییس کانون وکلای دادگستری مازندران گفت: بیش ازهشت دهه از بنای ساختار

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این مراسم درآستانه سالروز تاسیس کانون‌های وکلای دادگستری با حضور جمعی از وکلا، اعضای  کانون دادگستری استان و پیشکسوتان این کانون از سوی کانون وکلای دادگستری مازندران در سالن همایش‌های دانشگاه شمال آمل برگزار شد.

رییس کانون وکلای دادگستری مازندران گفت: بیش ازهشت دهه از بنای ساختار مستقل کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور می‌گذرد و با وجود بسیاری از نامهربانی ها، کماکان دغدغه صیانت واقعی از استقلال و اقتدار ذاتی کانون‌های وکلا را داریم.
بهرام ولی پورافزود: امروز وکلایی را معرفی می‌کنیم که با تلاش وافر و خستگی ناپذیر در ۱۸ ماه گذشته، آموخته اند که در هر شرایطی از حق دفاع کنند و در ایفای حقوق جامعه و دادخواهی مظلومان تلاش کنند، وکلایی که آموخته اند که مسوولیت سنگینی در حفظ جایگاه خود و وکالت و نهاد مستقل کانون وکلا به دوش خواهند کشید.

وی اضافه کرد: وکلا می‌دانند که این استقلال به معنی قدرت طلبی و منفعت جویی و مصونیت شخصی نیست، بلکه ناشی از مسوولیت سنگینی است که برای آن سوگند می‌خورند و لذا باید الگویی در احقاق حق، اخلاق و ادب، علم و معرفت باشند.
رییس کانون وکلای دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: جامعه به وکلا به عنوان الگو نگریسته و رفتار آنها را رصد می‌نمایند، لذا باید این قشر فرهیخته مراقب اعمال و رفتار خود باشند.
ولی پور تصریح کرد: امروز سخن خود را با “هوالوکیل” آغاز نمودم که یکی از اسامی خداوند است، زیرا ذات باریتعالی وکیل مطلق است و وکیل را همین نام کافیست که مسوولیت سنگین خود را به درستی احساس کند و در حفظ شان خود و شانیت کانون کوشیده و در علم آموزی، تجربه اندوزی، اخلاق گرایی و حفظ این میراث ماندگار جدیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز وکلای فرهیخته دیگری به کانون وکلای مازندران اضافه می‌شوند، ابراز امیدواری کرد نیروهای جوان در کنار پیشکسوتان این کانون، منشاء خدمات شایسته‌ای برای جامعه باشند.
رییس کانون وکلای دادگستری مازندران به وکلای جدید توصیه کرد، امروز که در مقابل دیدگان صدها نفر و محضر حضرت حق به صف ایستاده و به نام ایزد متعال سوگند یاد می‌کنید، این لحظه را هرگز از یاد نبرده و از حقوق آحاد جامعه با هر منش، سبک و رفتار و هنجارها دفاع نموده و مدافع حق باشید.

ولی پور، اضافه کرد: کانون وکلای دادگستری مازندران همواره یکی از کانون‌های پیشرو و با برنامه در کشور به شمار می‌رفته است و امروز و در مراسم تحلیف وکلای کارآموز هم این معنا ثابت شد.
وی افزود: از ۱۳۰ نفری که در دوره ۱۸ ماهه کارآموزی شرکت کردند، ۱۲۷ نفر موفق به قبول آزمون پایانی وشرکت در مراسم تحلیف و همچنین پروانه وکالت پایه یک دادگستری نائل شدند.
دراین مراسم همچنین از سه کارآموز برتر دوره‌های آموزشی که بالاترین نمره را کسب کردند، نیز تجلیل شد.
تجلیل از پیشکسوتان کانون وکلای دادگستری مازندران درسال‌های گذشته که مسئولیت تاسیس و نیز مدیریت کانون را داشتند، توسط کانون وکلای دادگستری مازندران دراین مراسم انجام شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.