تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
کد خبر : 2006

بلینکن: دانیل اورتگا می‌خواهد به هر قیمتی در قدرت بماند

بلینکن: دانیل اورتگا می‌خواهد به هر قیمتی در قدرت بماند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه و همسرش روزاریو موریو که سمت معاون رئیس جمهوری این کشور را دارد، گفت آن دو در تلاش هستند تا “به هر قیمتی” با یک استراتژی رد صلاحیت نامزدهای احتمالی اپوزیسیون

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه و همسرش روزاریو موریو که سمت معاون رئیس جمهوری این کشور را دارد، گفت آن دو در تلاش هستند تا “به هر قیمتی” با یک استراتژی رد صلاحیت نامزدهای احتمالی اپوزیسیون در قدرت بمانند.

بلینکن گفت: ایالات متحده تازه‌ترین اقدامات غیردموکراتیک و مستبدانه این رژیم را که از ترس اورتگا نسبت به شکست انتخاباتی نشات می‌گیرد، به عنوان آخرین ضربه علیه چشم‌اندازهای نیکاراگوئه برای یک انتخابات آزاد و منصفانه در نظر می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است، انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمریکای میانه در نوامبر از هم‌اکنون تمام اعتبار خود را از دست داده است.

دفتر اورتگا هنوز واکنشی به این بیانیه آمریکا نداشته است.

روز چهارشنبه پلیس نیکاراگوئه یک سیاستمدار اپوزیسیون خانم به نام برنیس کوزادا را به اتهام نفرت‌پراکنی و خشونت تحت حبس خانگی قرار داد. او که سابقا ملکه زیبایی بود و بعد منتقد اورتگا شده بود، هفته گذشته از سوی حزب ائتلاف شهروندان برای آزادی به عنوان معاون اوسکار سوبالوارو، نامزد ریاست جمهوری انتخاب شد.

اورتگا که از چریکهای مارکسیست سابق است و علیه بسیاری از متحدان سابقا چریک خود شده است، به دنبال آن است تا با چهارمین دوره متوالی قدرتش را تحکیم کند. دولت او در ماه‌های اخیر بارها مخالفان سیاسی را بازداشت کرده است و به ویژه می‌توان به هفت نامزد احتمالی ریاست جمهوری و ده‌ها چهره اپوزیسیون دیگر اشاره کرد. بسیاری از آنها به تضعیف استقلال و حاکمیت نیکاراگوئه متهم و از شرکت در انتخابات منع شدند.  

روز جمعه وزارت خارجه آمریکا محدودیت‌های روادید برای ۵۰ تن از بستگان مقامات نیکاراگوئه شامل اعضای خانواده قانونگذاران، دادستان‌ها و قضات اعمال کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.