تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر : 35881

مذاکرات روسیه با کشورهای آفریقایی برای فروش بالگرد

مذاکرات روسیه با کشورهای آفریقایی برای فروش بالگرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دمیتری شوگائف، مدیر سازمان فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه گفت، مسکو مشغول مذاکره با چند کشور آفریقایی حوزه مرکز این قاره بر سر ارسال بالگردهای تهاجمی روسی می-۲۸ از مدل Mi-۲۸NE به این کشورها است. به گفته شوگائف، این کشورها به خرید این

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دمیتری شوگائف، مدیر سازمان فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه گفت، مسکو مشغول مذاکره با چند کشور آفریقایی حوزه مرکز این قاره بر سر ارسال بالگردهای تهاجمی روسی می-۲۸ از مدل Mi-۲۸NE به این کشورها است.
به گفته شوگائف، این کشورها به خرید این بالگردهای تهاجمی روسی علاقمند هستند و تحویل آنها در دست اقدام است.
او همچنین از مذاکره مشابه بین طرفها بر سر عرضه بالگردهای تهاجمی-شناسایی روسی Ka-۵۲M نیز خبر داد اما تاکید کرد هنوز برای صحبت درباره قطعی شدن عرضه این بالگرد به این کشور زود است و مذاکرات مربوط به آن در مرحله پیش از انعقاد قرارداد است.
رسانه‌های روسی نوشتند، علت اصلی درخواست این کشورها برای خرید این بالگردها از روسیه مشاهده تاثیر آنها در عملیات‌های ویژه نظامی مسکو در اوکراین بوده است.
شوگائف در جریان اجلاس چندی پیش رهبران روسیه و آفریقا گفت، نیجریه به خرید جنگنده از مسکو از جمله جنگنده‌های نسل پنجمی سوخوی Su-۷۵ اظهار تمایل کرده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.