تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 36576

محمد اسماعیلی نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی درگذشت

محمد اسماعیلی نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیلی از نوازندگان پیشکسوت عرصه موسیقی ایرانی و تمبک نوازی یکشنبه ۲۲ مرداد ماه بعد از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت. محمد اسماعیلی از جمله هنرمندان شناخته شده موسیقی ایرانی و تمبک نوازی است که به سال ۱۳۳۰ توسط مرتضی گرگین زاده و مصطفی گرگین زاده به حسین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیلی از نوازندگان پیشکسوت عرصه موسیقی ایرانی و تمبک نوازی یکشنبه ۲۲ مرداد ماه بعد از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.
محمد اسماعیلی از جمله هنرمندان شناخته شده موسیقی ایرانی و تمبک نوازی است که به سال ۱۳۳۰ توسط مرتضی گرگین زاده و مصطفی گرگین زاده به حسین تهرانی معرفی شد. این هنرمند در سال ۱۳۳۷ بود که در گروه های موسیقی وزارت فرهنگ و هنر آن سال ها مشغول به فعالیت شد و در ارکسترهای موسیقی ملی به نوازندگی تمبک پرداخت.
وی پس از پنج سال برای اجرای برنامه در حوزه موسیقی اصیل ایرانی به کشورهای مختلف سفر کرد و در تالارهای متعدد بین المللی به اجرای برنامه مشغول شد. اسماعیلی از سال ۱۳۴۳ در هنرستان موسیقی ملی به تدریس پرداخت و در سال ۱۳۴۵ بود که سرپرستی گروه تمبک وزارت فرهنگ و هنر آن دوران را به عهده گرفت و از آن دوران تاکنون در بسیاری از کنسرت ها و تولیدات حوزه موسیقی اصیل ایرانی فعالیت های چشمگیری داشته است.
شیوه نوازندگی محمد اسماعیلی به شیوه نوازندگی حسین تهرانی شببه است. وی که همواره از شیوه خاصی در نوازندگی تمبک استفاده می کرد طی سال های اخیر سابقه همکاری با ارکسترها، هنرمندان و گروهای مطرح موسیقی ایرانی از جمله «گروه اساتید موسیقی ایران» با حضور فرامرز پایور نوازنده سنتور، جلیل شهناز نوازنده تار، علی اصغر بهاری نوازنده کمانچه، محمد موسوی نوازنده نی را داشته است.
گروه هنر خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند ارزنده موسیقی ایرانی را به جامعه موسیقی ایرانی و و خانواده این هنرمند فقید تسلیت عرض می کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.