تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 39297

محصول بادام زمینی «مزرعه الگویی» خاش برداشت شد

محصول بادام زمینی «مزرعه الگویی» خاش برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خاشی صبح امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در اردیبهشت امسال و به صورت الگویی در سطحی معادل پنج هزار مترمربع، بادام زمینی در منطقه کشت و اوایل مهرماه ماه، ۹۰۰ کیلوگرم محصول بادام زمینی برداشت شد. وی ادامه داد: در راستای تغییر الگویی کشت این شهرستان، مدیریت

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خاشی صبح امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در اردیبهشت امسال و به صورت الگویی در سطحی معادل پنج هزار مترمربع، بادام زمینی در منطقه کشت و اوایل مهرماه ماه، ۹۰۰ کیلوگرم محصول بادام زمینی برداشت شد.
وی ادامه داد: در راستای تغییر الگویی کشت این شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی اقدام به اجرای طرح‌های کم آب بر و زود بازده شامل کشت بادام زمینی و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی و زعفران کرده است.
این مسئول تصریح کرد: کشت این محصولات در سه سال متوالی در این شهرستان به صورت نمونه آزمایشی (پایلوت) انجام شده و این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولاتی که آب بالایی مصرفی دارند، در برنامه تناوب کشت قرار گیرد.
خاشی زودبازدهی این محصول (با دوره ۴ ماهه) عملکرد مطلوب (هزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار) و ارزش اقتصادی بالای این محصول را ازجمله مزایای رونق کشت و کار این محصول دانست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.