تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر : 22851

متهمرغک بلند فلزات سخت

متهمرغک بلند فلزات سخت

برای سوراخ کردن انواع آهن آلات و فولاد از مته کبالت استفاده می‌کنند که پرکاربردترین سایز های آن ۱۰ ۱۱ ۱۲ می باشد. مته بخشی از دریل می باشد و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که شامل بدنه، دنباله، لبه برنده، شیار، جان، نوک و فاز می باشد. بدنه قسمتی از مته است

برای سوراخ کردن انواع آهن آلات و فولاد از مته کبالت استفاده می‌کنند که پرکاربردترین سایز های آن ۱۰ ۱۱ ۱۲ می باشد. مته بخشی از دریل می باشد و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که شامل بدنه، دنباله، لبه برنده، شیار، جان، نوک و فاز می باشد.

بدنه قسمتی از مته است که در طول آن شیارهای مارپیچی وجود دارد و طول آن میزان عمق سوراخ را تعیین می کند. دنباله مته قسمت انتهایی آن می باشد و به دو شکل استوانه و مخروطی ساخته می شود و به سه نظام دریل متصل می شود.

شیار مته با ایجاد زاویه مناسب براده های حاصل از برش را به سمت بیرون هدایت می کند که در سایتی آراد برندینگ نیز به تفصیل در مورد آن صحبت شده است. به فاصله ی بین شیارهای مارپیچی، جان متن گفته می شود و اندازه های متفاوتی دارد

به دو لبه ای که روی نوک مته قرار دارند، لبه برنده گفته می‌شود که در سوراخ کردن سطوح نقش مهمی دارند. طول این دو لبه با هم برابر است و مانند گوه به عمل می کنند.

تفاوت در این قسمت ها باعث تولید مته با مدل های مختلف شده است که هر کدام از آنها کاربرد های متفاوتی دارند.

مته کبالت ۱۰ ۱۱ ۱۲ به شما کمک می کند تا برای ایجاد سوراخ و حفارییک تجربه خوب و عالی داشته باشید. مته کبالت از پس توقعات شما برای رفع نیازهای تان به خوبی بر می آید و بهترین انتخاب برای انجام کارهای شما می باشد. قیمت مته ها با توجه به طول عمرشان و تعداد سوراخ هایی که ایجاد می کنند متفاوت است.

کبالت عنصر گروه 8B جدول مندلیف می باشد و با نماد  Coنمایش داده می شود. کبالت یک عنصر سخت و از نظر شیمیایی بسیار فعال است و آلیاژهای که از آن ساخته می شود نسبت به سایش، خوردگی و حرارت مقاوم هستند. این ویژگی‌ها سبب شده تا از کبالت در ساخت مته و همچنین در صنعت چینی، سفال، کاشی و غیره استفاده شود.

مته فلزات سخت

در هنگام خرید محصولات ساختمانی توجه نمایید که مته ی فلزات سخت با دیگر وسایل بسیار تفاوت دارد و نباید به جای یکدیگر از آن استفاده نمایید. از فلزات سخت میتوان به تیتان، تانتال، وانادیوم و فلزات مشابه اشاره نمود.

در فروشگاه های لوازم ساختمانی خرید ست مته فلزات سخت به آسانی مهیا است و امروزه این محصول از تنوع قیمتی زیادی برخوردار میباشد. این محصول در بسته بندی های 6 عددی تا 100 عددی موجود است و بنابر نیاز و کاربرد آن مصرف کننده میتواند آن را تهیه نماید. معمولا جنس این مته ها از کبالت است که قدرت زیادی در تخریب و شکاف دارد.

در کنار انواع مته های فلزی، مته چهار شیار فلز وجود دارد که جهت کنده کاری روی بتن و مصالح ساختمانی کاربرد دارد. سایز این محصول 12 بوده و اندازه ی آن 160 میلی متر می باشد. جنس محصول از فولاد کاربید است که از مقاومت زیادی برخوردار است.

مته مرغک بلند

برای ایجاد سوراخ سطحی روییک قطعه از مته مرغک استفاده می کنند و نوع بلند آن دارای سایزهای متفاوتی است که از 0.5 میلیمتر شروع شده وبه 10 میلیمتر  ختم می شوند. جنس این مته ها HSS است و برای ایجاد سوراخ سطحی روی فولاد مناسب است. برای استفاده، آن را به یک دریل دستی،دریل رادیال و ستونی و یا انواع دستگاه های تراش و فرزNC و CNC وصل کرده و مورد استفاده قرار میدهند.امروزه این محصولات از جنس های مختلف تولید شده اند و هر کدام برای سوراخ کردن قطعه خاصی می باشند. مانند مته کونیک، مته الماس، مته خزینه، مته مخروطی، انواع مته آهن، مته 5 شیار، مته 4 شیار و مته آلومینیوم

مته مخروطی برای انواع سطوح فلزی و چوبی کاربرد دارد. مته خزینه که متفاوت از مته مرغک بلند می باشد برای سوراخ کردن جای پیچ است که بیشتر برای انجام کار های ام دی اف از آن استفاده می کنند. مته آهن هم برای انواع مختلف آهن و بعضی از فلزات دیگر. مته 5 شیار برای ایجاد شیار روی سنگ، گچ و آجر و مته آلومینیمی  هم برای فلزات نرمی مانند مس و برنج کاربرد دارد.

در بین انواع ابزارها این نوع مته کاربرد فراوان دارد. مته مرغک به شکل استوانه ای بوده و از هر دو سر آن برای سوراخ کردن استفاده می کنند. این ابزار در آهنگری و تراشکاری زیاد استفاده می شود و نوک آن را از جنس فولاد می سازند تا مقاومت آن بالا رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.