تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 23421

قیمت ماکارونی شکل دار رنگی

قیمت ماکارونی شکل دار رنگی

در حال حاضر یکی از انواع غذاهای ایرانی که بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد ماکارونی است که در سایت آراد برندینگ به تفصیل در مورد آن صحبت شده است در انواع مختلف به صورت شکل دار رنگی  می باشند که هم اکنون به طرز پخت آن با دستور ساده می پردازیم تا شما

در حال حاضر یکی از انواع غذاهای ایرانی که بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد ماکارونی است که در سایت آراد برندینگ به تفصیل در مورد آن صحبت شده است در انواع مختلف به صورت شکل دار رنگی  می باشند که هم اکنون به طرز پخت آن با دستور ساده می پردازیم تا شما دوستان نیز با طرز تهیه آن بیشتر آشنا شوید.

همان طور که از نامش پیداست ماکارونی شکل دار در تنوع شکلهای صدفی، لوله ای، پروانه ای و غیره توسط شرکتهای تولیدی معتبر در سراسر کشور با استفاده از آرد مخصوص سمولینا با کیفیت بالا تولید و نیز با قیمت مناسب در بازار عرضه و به فروش می رسند که بسته به سلیقه و ذائقه افراد از قیمت متفاوتی برخوردار می باشند.

همان طور که می دانیدیکی از غذاهای محبوب و علاقه مند بین افراد از جمله کودکان ماکارونی شکل دار رنگی است که با تنوع شکلهای زیبا و جذابی که دارند می توانند تاثیر بسزایی در خوردن و اشتها دادن به کودکان برخوردار باشند که با توجه به مزایا و خواص منحصر به فردی که دارند از اهمیت زیادی برای سلامتی افراد برخوردار می باشند.

قیمت ماکارونی شکل دار

کسانی که از ماکارونی شکل دار زیاد استفاده می کنند، این را خواهند دانست که قیمت ماکارونی شکل دار نسبت به اندازه و برند متفاوت خواهد بود.

ماکارونی دارای فراورده های متنوعی از جمله نودل، ورمیشل، اسپاگتی، ماکارونی و لازانیاست؛ که ماکارونی با انواع و طرح های مختلف در ایران طرفداران بیشتری نسبت به بقیهی فراورده های دیگر دارد.

ورمیشل: نوعی ماکارونی دراز و نازک است که در سوپ هم از آن استفاده می شود.

نودل: رشته هایی نیمه آماده که دارای طعم های مختلفی می باشند که با ریختن آن ها درون آب، پخته شده و می توانند سرو کنند.

اسپاگتی: اسپاگتی مانند ماکارونی است فقط در ساخت آن متفاوت خواهد بود.

لازانیا: ورقه های لازانیاکه قیمتی متفاوت از قیمت ماکارونی شکل دار دارد به صورت پهن برش می خورد تا مواد را لایه لایه بین آن ها ریخته و از پنیر پیتزا برای چسباندن مواد به هم استفاده می کنند.

ماکارونی: به ماکارونی های بلند و کوتاه یا شکل دار تقسیم می شوند که امروزه ماکارونی های شکل دار طرفداران زیاد تری دارند، زیرا در مهمانی های خود، می توانند به صورت های مختلف و با تزیین های متفاوت از مهمانان خود پذیرایی کنند.

ماکارونی های شکل دار دارای طرح های، ستاره، پاپیون، صدف، لوله ای و پیچ دار می باشند که علاقه مندان زیادی دارد.

ماکارونی شکل دار رنگی

لازم به ذکر است از انواع مواد اولیه جهت پخت وتهیه ماکارونی شکل دار رنگی می توان به موادی همچون: ماکارونی شکل دار رنگی یک بسته، گوشت چرخ کرده، پیاز، سیب زمینی، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، رب گوجه فرنگی، آب، روغن مایع، آبلیمو، کنجد و مقداری جعفری تازه اشاره کرد که پس از آماده سازی این مواد می توان آن را به شکل ساده زیر تهیه و نوش جان کرد.

طرز تهیه وپخت ماکارونی شکل دار رنگی بدین صورت است که در مرحله اول: ابتدا یک قابلمه ر ا برداشته و میزان آب مورد نیاز را در آن ریخته و یک قاشق غذا خوری نمک و آبلیمو را اضافه کرده  بگذارید تا آب بجوش آید سپس ماکارونی شکل دار رنگی انتخاب شده را داخل آب جوش ریخته و بگذارید تا به مدت 15 دقیقه در آب جوش قرار گیرد به طوری که نیمه آماده شود سپس آن را آبکش کرده و با مقدار کمی آب سرد شستشو داده تا کمی از لعاب آن کم شود.

در مرحله دوم: ماهیتابه را برداشته مقداری روغن مایع داخل آن ریخته و پیاز خرد شده را داخل روغن اضافه کرده و بگذارید تا کمی سرخ شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه های نام برده به پیاز اضافه کرده تا سرخ شود و بعد از این مرحله رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و در آخر یک لیوان آب به مواد اضافه کرده تا سس مایه ماکارونی آماده شود.

در مرحله سوم: جهت ته دیگ ماکارونی شکل دار رنگی از سیب زمینی حلقه شده استفاده می شود که به همراه مقداری نمک و کنجد آن را ته قابلمه چیده و سپس ماکارونی را به همراه مایه ماکارونی به صورت لایه لایه ریخته و درب قابلمه را با یک دم کش محکم کرده و با حرارت ملایم بگذارید تا به مدت یک ساعت دم بکشد.

در مرحله آخر، ماکارونی آماده شده و آن را جهت سرو بر سر سفره می آورند و آن را به همراه جعفری و دیگر چاشنیهای غذایی نوش جان می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.