تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
کد خبر : 23841

قیمت شاه میگو سبز چینی

قیمت شاه میگو سبز چینی

آبزیان و غذاهای دریایی در شهر های مختلف متفاوت هستند. قیمت شاه میگو در ایران بسته به اندازه و وزن آن و همچنین شهری که درآن فروخته می شود متفاوت است. معمولا در شهرهایی که به دریا نزدیک تر هستند قیمت پایین تری نسبت به شهرهایی دارد که از دریا دور تر هستند دارد. چون

آبزیان و غذاهای دریایی در شهر های مختلف متفاوت هستند. قیمت شاه میگو در ایران بسته به اندازه و وزن آن و همچنین شهری که درآن فروخته می شود متفاوت است. معمولا در شهرهایی که به دریا نزدیک تر هستند قیمت پایین تری نسبت به شهرهایی دارد که از دریا دور تر هستند دارد. چون کرایه بار و حمل ونقل جاده ای به قیمت تمام شده  باعث میشود قیمت نهایی افزایش پیدا کند. و همچنین متاسفانه با اینکه از دریا سید میشود و هزینه ای بابت تولید آن نمی شود، و همینطور چون به دست دلالان می افتد قیمت آن خیلی بالا میرود. و کسانی که درآمد پایینی دارند نمی توانند از این غذای بسیار مفید استفاده کنند. در کشور ما دلالان برای اینکه سود بیشتری ببرند به فکر مصرف کنندگان نیستند. و هرکدام قیمتی را برای خودش تعین می کند.

در کشور چین مانند ایران شاه میگو چینی جزء خوراکهای گران محصوب می شود. و در رستورانهای گران قیمت، از غذاهای مجلسی و گران است. اما با این و جود کسانی که به غذاهای دریایی علاقه دارند، سفارش می دهند. در کشور های مختلف نحوه درست کردن غذاهای دریایی متفاوت است. مثلا درایران بیشتر ترجیح داده می شود غذا حسابی پخته و به قول قدیمی ها جا افتاده باشد. اما درکشور چین و تقریبا آسیای شرقی به صورت نیم پز یا بخار پز شده استفاده میشود. و سعی میشود با ادویه جات مزه و طعم غذاها را تغیر داده و شکل ظاهری آن حفظ شود. البته مطمئنن این نوع غذاها برای ما ایرانی ها سازگار نیست چون از کودکی عادت به خوردن غذاهای نیم پز شده و بخار پز نداریم و کاری به درست بودن یا نبودن آن هم نداریم.

قیمت شاه میگو

در بازار های مختلف، خرید و فروش شاه میگو بصورت عمده همچنین خرده را مشاهده خواهید کرد که با قیمت های متفاوت در بازار عرضه می شود نکاتی که در مورد خرید شاه میگو باید به آن توجه کنید این است که شاه میگو باید سفت باشد و شل بودن پوست آن نشان دهنده این است که تازه نمی باشند و میگو باید آبدار باشد اگر دیدید که خشک شده بدانید که تازه نیست اگرچه تعداد خیلی کمی از فروشنده ها مدام این میگو ها را خیس می کنند اما باز هم مشخص می شود که آن میگو ذاتا خشک می باشد. نکته بعدی این است که میگو باید بوی دریا بدهد و اگر احساس کردید که بوی ترشیدگی مانند آمونیاک می دهد آن میگو مطمئنا فاسد شده است و خریداری یا مصرف ننمایید. حتما در نظر داشته باشید.

حتما در بازار جنوب ایران تیکت های زیادی را که قیمت شاه میگو روی آن قرار گرفته است را دیده اید، شاه میگو یا همان لابستر بزرگتر و گران قیمت تر از میگو می باشد که دارای مقادیر زیادی پروتئین است و بعنوان یک منبع غذایی بسیار قوی شناخته می شود شاه میگو ها از چربی های بسیار کمی تشکیل شده اند و تماما مواد معدنی به شمار می آیند و برای افرادی که افسردگی دارند بسیار مفید می باشد حتما در نظر داشته باشید خانم هایی که مشکل تیروئید دارند از شاه میگو ها غافل نشوند و در لیست غذایی خود این خوراک دریایی را قرار بدهند. شاه میگو یک کوه عظیم آهن، مس، منیزیم و ید می باشد که توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب نموده است می توان گفت که این خوراک آبزی را در انواع سوپ ها و سوشی ها و غذاهای طبخ شده بکار می برند فراموش نشود که مزه تند آن، شاید شما را بیازارد اما با اضافه کردن ادویه جات مناسب و زعفران و… مزه بسیار لذیذی پیدا می کند.

شاه میگو سبز

شاه میگو چربی های غیر اشباع که برای بدن مفید بوده و درصد کم چربی اشباع که مضر است را داراست، همچنین به دلیل داشتن ید می تواند برای افرادی که کم بود ید را دارند جایگزین بسیار خوبی باشد. کسانی که رژیم غذایی دارند این خوراکی را می توانند در برنامه غذایشان بگنجانند شاه میگو به دلیل داشتن کالری بسیار پایین می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آهن موجود در شاه میگو می تواند به افزایش سلامت هموگلوبین های خون کمک کند و عمل رساندن اکسیژن به سایر قسمت های بدن بهبود بخشد. همچنین برای کسانی که دچار کم خونی هستند بسیار مفید است.شما می توانید شاه میگو سفید را از مراکز عرضه پروتئین خریداری کنید. برخی از فواید و خواص شاه میگو را در بالا توضیح دادیم و از اهمیت این خوراکی دریایی آگاه شدید.

برای کسانی که ورزش می کنند شاه میگو سبز یک غذای بسیار مناسب است به این دلیل که شاه میگو نسبت به سایر غذا های گوشتی از کالری کمتری برخوردار بوده و می تواند برای حفظ وزن و تناسب اندام به ورزشکار کمک کند. تفاوت میگو با شاه میگو در این است که عضلات شاه میگو نسبت به میگو بزرگ تر بوده و حجم و وزن بیشتری نیز دارد. شاه میگو را باید از سه جهت در نظر گرفت: ارزش غذایی شاه میگو، تشخیص شاه میگو سالم و کلسترول میگو که توضیحات کاملی را خواهیم داد. ارزش غذایی شاه میگو، همانطور که در بالا توضیح دادیم شاه میگو یکی از لذیذ ترین غذاهای دریایی بوده و دلیل این محبوبیت تنها طعم آن نیست بلکه ارزش غذایی بالای این خوراکی نیز است شاه میگو سرشار از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین بوده که برای بسیاری از افراد مفید است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.