تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 35832

قهرمانی تراکتور دور از دسترس نیست

قهرمانی تراکتور دور از دسترس نیست

سجاد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تراکتور امسال نسبت به سال های اخیر روند خوبی را از لحاظ آماده‌سازی طی کرده است و می‌توان این تیم را جزو موفق‌ترین تیم‌ها در تمرینات پیش فصل قلم‌داد کرد.  وی افزود: تیم فوتبال تراکتور در مقوله‌ی نقل‌وانتقالات با سه مشکل اساسی، شامل، جدال با تیم‌های دولتی،

سجاد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تراکتور امسال نسبت به سال های اخیر روند خوبی را از لحاظ آماده‌سازی طی کرده است و می‌توان این تیم را جزو موفق‌ترین تیم‌ها در تمرینات پیش فصل قلم‌داد کرد. 
وی افزود: تیم فوتبال تراکتور در مقوله‌ی نقل‌وانتقالات با سه مشکل اساسی، شامل، جدال با تیم‌های دولتی، قوانین من‌درآوردی فدراسیون فوتبال و پخش مستقیم بازی‌ تیم‌های پایتخت، مواجه بود.
چالش‌های تراکتور در نقل‌وانتقالات
حسین‌زاده در این رابطه توضیح داد: جدال تراکتور که باشگاهی تماماً خصوصی است با باشگاه‌هایی که از طریق دولت هزینه‌های خود را تامین می‌کنند، فضایی نابرابر را در بحث نقل‌وانتقالات ایجاد کرده، که این‌ موضوع تراکتور را متزلزل کرده است.
وی با اشاره به برخی از قوانین غیرمنطقی فدراسیون فوتبال گفت: در قانون جدید نقل‌وانتقالات، لژیونرها در میان بازیکنان، سهمیه خارجی محسوب می‌شوند و این موضوع از لحاظ فوتبالی کاملاً غیرمنطقی است و تراکتور را در جذب بازیکن با مشکل روبه رو کرده است.
این کارشناس فوتبال عنوان کرد: علی‌رغم اینکه بارها در نظرسنجی های معتبر ثابت شده که تراکتور پرهوادارترین تیم ایران است، بازی‌های این تیم به صورت زنده از شبکه سراسری پخش نمی‌شود و این مزیت تنها برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال در نظر گرفته شده است.
وی افزود: بازیکنانی که می‌خواهند نام‌شان مطرح شود، پرسپولیس و استقلال را به دیگر تیم‌ها ترجیح می‌دهند و موضوع پخش زنده مسابقات از طریق شبکه سراسری در انتخاب تیم توسط بازیکنان تاثیر ویژه‌ای دارد.
حسین‌زاده گفت: تیم‌هایی همچون سپاهان خواستار دوبرابر شدن سقف بودجه‌شان هستند و این نشانگر آن است که قادر به پرداخت چنین مبالغ هنگفت هستند و همین موضوع ناشی از نبود عدالت مالی در نقل‌وانتقالات فوتبال کشورمان است.
بررسی عملکرد تراکتور در نقل‌انتقالات تابستان
وی در رابطه با عملکرد تراکتور در نقل‌وانتقالات گفت: تراکتور عملکرد نسبتاً خوبی را در نقل‌وانتقالات پیش فصل داشته است، اما برخی از بازیکنانی که به این تیم آمده‌اند، در امر توسعه‌ی مالی در فوتبال توسعه محور را جایی ندارند و تراکتور از فروش بازیکنان در سال‌های آینده نمی‌تواند مبلغ قابل توجهی را کسب کند.
این کارشناس فوتبال با اشاره به وضعیت قابل‌قبول تراکتور در خطوط مختلف زمین گفت: نبود آلترناتیو برای دروازه‌بان اصلی تراکتور را می‌توان یک نقص در این تیم تلقی کرد، خط دفاع تراکتور نسبت به سال‌های اخیر بهبود یافته، خط هافبک این تیم نیز منسجم است اما جای خالی بازیکنی که در نقطه ثقل زمین نبض بازی را در دست بگیرد به چشم می‌آید.
وی با اشاره به نبود مهاجم نوک در تراکتور اذعان کرد: مهاجم تمام کننده‌ و شش‌دانگی در این تیم حضور ندارد، اما پاکو خمس می‌تواند از امیرحسین حسین‌زاده در نقش یک مهاجم نوک استفاده کرده و نیازهای خط حمله‌ی تراکتور را تا حدود زیادی برطرف کند.
حسین‌زاده با اشاره به اینکه تراکتور سال‌ها است که با مشکل نبود دروازه‌بان آلترناتیو برای گلر شماره یک خود مواجه است، گفت: برطرف کردن این مشکل دو راه‌کار دارد،‌ اول اینکه این باشگاه می‌تواند با شناسایی دروازه‌بانان با استعداد از تیم‌های پایه و پرورش آن‌ها دروازه‌ خود را برای چندین سال بیمه کند و یا اینکه با راه‌کار کوتاه مدت، دروازه‌بانی در حد و اندازه گلر شماره یک خود جذب کند.
قانون سقف بودجه، آری‌یانه؟
وی در رابطه با قانون سقف بودجه باشگاه‌ها گفت: قانون را زمانی می‌توان وضع کرد که تمام تیم‌ها در یک شرایط باشند، تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر متشکل از دولتی و خصوصی هستند و فدراسیون فوتبال قانون متناقضی را برای لیگ غیرمتناقض فوتبال کشورمان در نظر گرفته است و این قانون نیازمند بازنگری است.
حسین‌زاده افزود: با پایه و اساس این قانون مخالف هستم، معتقدم همواره تیمی که دارای منابع و روابط است موفق به خرید بازیکن می‌شود و تیم‌هایی که دست شان خالی است با مشکل روبه‌رو خواهند بود.
اهمیت به تیم‌های پایه، دوای درد فوتبال ایران
وی با اشاره به لزوم بها دادن به تیم‌های پایه برای بهبود وضعیت کنونی فوتبال کشورمان گفت: دوای درد فوتبال ایران، توجه به فوتبال پایه است، امیدوارم روزی برسد که مسئولان فدراسیون فوتبال “قانون کف بودجه باشگاه‌ها” برای تیم‌های پایه را در نظر بگیرند و باشگاه‌ها را موظف به تقبل حداقل ۵۰ میلیارد تومان در سال برای تیم‌های پایه خود کنند.
این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم از لحاظ فنی راجع به تراکتور صحبت کنیم که از نزدیک نظاره‌گر بازی‌ این تیم در یک دیدار رسمی باشیم، اما با این حال تراکتور تحت هدایت پاکو خمس را در بین سه تیم برتر لیگ‌برتر می‌بینم و قهرمانی این تیم دور از دسترس نیست.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.