تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر : 34784

قانونگذار روس: ژنرال سوروویکین مشغول استراحت است

قانونگذار روس: ژنرال سوروویکین مشغول استراحت است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا ویدیویی از صحبتهای آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای دولتی روسیه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و این مقام روس در این ویدیو درباره سوروویکین می‌گوید: “سوروویکین هم اکنون در حال استراحت کردن است. او فعلا در دسترس نیست.” مطبوعات

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا ویدیویی از صحبتهای آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای دولتی روسیه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و این مقام روس در این ویدیو درباره سوروویکین می‌گوید: “سوروویکین هم اکنون در حال استراحت کردن است. او فعلا در دسترس نیست.”
مطبوعات روسیه به سوروویکین به دلیل تاکتیک‌های شدیدا تهاجمی که در جریان جنگ در روسیه به کار برد لقب “ژنرال آخرالزمان” را  داده‌اند. آخرین حضور او در انظار عمومی مربوط به ویدیویی است که در زمان شورش نیروهای مزدور گروه پیمانکار نظامی واگنر در تاریخ ۲۳-۲۴ ژوئن منتشر کرده و در آن از یوگنی پریگوژین، مدیر این گروه خواست این شورش را متوقف کند.
گزارش‌ها حاکی از وجود روابط خوب میان واگنر و پریگوژین هستند. مدیر واگنر با وجود انتقاداتی که از رهبران ارتش روسیه به ویژه سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه از بابت مدیریت جنگ در اوکراین داشت از سوروویکین تمجید می‌کرد.
ماه گذشته میلادی، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی بر پایه اسناد اطلاعاتی آمریکا  ادعا کرد، سوروویکین از پیش درباره شورش واگنر خبر داشت و مقام‌های روسیه در حال تحقیق در مورد همدست بودن او در این شورش هستند.
چند رسانه روسی و خارجی ماه گذشته میلادی گزارش دادند، سوروویکین دستگیر شده اما این موضوع هیچ گاه در سطح رسمی تایید نشد و کرملین نیز از پاسخ به پرسشها درباره او خودداری کرد.
به نوشته رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر گفت، این شورش روسیه را در آستانه جنگ داخلی قرار داد و بزرگترین چالش را برای اقتدار ولادیمیر پوتین از زمان به قدرت رسیدنش در ۲۳ سال قبل ایجاد کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.