تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر : 35680

فاصله کبدی ایران و هند جزئی است/ طلا برای تیمی است که کمتر اشتباه کند

فاصله کبدی ایران و هند جزئی است/ طلا برای تیمی است که کمتر اشتباه کند

غلامرضا مازندرانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد روند آماده‌سازی تیم ملی کبدی برای بازی‌های آسیایی اظهار کرد: اردوی قبلی ما در گرگان بود. با تیم پاکستان اردوی مشترک داشتیم و چند بازی تدارکاتی انجام دادیم. البته در دیدارهای تدارکاتی آنچه که ما انتظار داشتیم محقق نشد چون پاکستان نسبت به سالهای قبل

غلامرضا مازندرانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد روند آماده‌سازی تیم ملی کبدی برای بازی‌های آسیایی اظهار کرد: اردوی قبلی ما در گرگان بود. با تیم پاکستان اردوی مشترک داشتیم و چند بازی تدارکاتی انجام دادیم. البته در دیدارهای تدارکاتی آنچه که ما انتظار داشتیم محقق نشد چون پاکستان نسبت به سالهای قبل خیلی افت کرده بود. در این شرایط اهداف تاکتیکی ما محقق نشد اما روی هم رفته اردوی خوبی بود. همین که تیم پاکستان به عنوان تیم خارجی مقابل ما بازی کرد و ما برنامه‌ها و شرایط بازیکنانمان را سنجیدیم تجربه بدی نبود.
سرمربی تیم ملی کبدی در ادامه گفت: اردوی بعدی در رامسر انجام می‌شود. هانگژو محل برگزاری بازی‌های آسیایی در یک شهر بندری با رطوبت بالا است. بنابراین ما هم سعی می‌کنیم اردوهای قبل اعزام را در شرایط مشابه برگزار کنیم تا بازیکنان در هانگژو کمترین تنش و حساسیت آب هوایی را داشته باشند. بازیکنان هفتم مرداد در تهران تست‌های پزشکی را با هماهنگی کمیته ملی المپیک دارند و بعد وارد رامسر خواهند شد.
وی در مورد ترکیب نهایی تیم ملی گفت: از چند اردوی قبل چند باتجربه را به اردو اضافه کردیم. اکنون ۱۷ نفر در اردو هستند و در نهایت ۱۲ نفر انتخاب و به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. تلاش ما این است که در هانگژو تیمی با ترکیبی از بازیکنان جوان و پرانرژی و باتجربه داشته باشیم تا تیم به یک هارمونی و ثبات قابل قبول برسد. 
مازندرانی هند را تنها رقیب ایران عنوان کرد و گفت: تنها حریف ما در آسیا هندوستان است. واقعا فاصله ما و هند خیلی نزدیک است. هر چند هند نسبت به ما از لحاظ نیروی انسانی و پتانسیل بهتر است اما ما هم در یکسری از فاکتورها نسبت به آنها برتری داریم. امیدواریم در تک مسابقه‌ای که در هانگژو با این تیم داریم برنده شویم و مدال طلا را کسب کنیم. 
سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: ما آنچه در توان داریم را انجام می‌دهیم. مشکل ما این است که تیم ایران و هند فاصله محسوسی نسبت به سایر تیم‌های آسیایی دارند. شرایط به گونه‌ای است که در نهایت ما و هند به فینال می‌رسیم. به طبع با هر کشوری که دیدار تدارکاتی هم بگذاریم به آن چیزی که مد نظرمان است نمی‌رسیم. 
مازندرانی افزود: اصلی‌ترین تیمی که می‌تواند ما را به چالش بکشد هندوستان است که آنها چون نسبت به ما حس رقابت دارند و می‌خواهند فاصله خود را با ما حفظ کنند رغبتی به دیدار تدارکاتی یا اردوی مشترک نشان نمی‌دهند. ما هم مجبور هستیم به کشورهای دیگر رجوع کنیم اما کشورهای دیگر هم توان و نیروی انسانی را ندارند که نقاط ضعف ما را نمایان کنند. 
مازندرانی گفت: یک چالش این چنینی سر راه تیم ملی است. کار خاصی هم نمی‌توان انجام داد. بهترین حالت این است که به تشکیلات داخلی خود برگردیم. فدراسیون باید برنامه‌های مدون و منسجمی برای لیگ و مسابقات داخلی تدوین کند تا به جای اینکه در بیرون مرزها به دنبال حریف بگردیم سعی کنیم از نیروهای داخلی استفاده کنیم و در هر پست چند نفر از مناطق مختلف و آماده داشته باشیم.
او در پاسخ به این سوال که پس قطعا تیم ملی کبدی ایران در فینال بازی‌های آسیایی حضور خواهد داشت گفت: بله حتما در فینال هستیم. روی کاغذ که شرایط به این شکل دیده می‌شود. به هر حال مسابقه است و نمی‌دانیم چه اتفاقاتی می‌افتد اما ایران و هند نسبت به سایر تیم‌های آسیایی جلو افتاده‌اند و کار خیلی سختی برای رسیدن به فینال ندارند. اصلی ترین شانس‌های کسب طلا همین دو کشور هستیم که فاصله دو تیم هم جزئی است. هر تیمی که اشتباهاتش را کمتر کند مدال طلا را صاحب می‌شود. 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.