تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 41991

غیبی: محبی دلسوزان کشتی کرمانشاه را فراری داده است

غیبی: محبی دلسوزان کشتی کرمانشاه را فراری داده است

فرزاد غیبی در گفتگو با ایسنا، درباره ادامه شرایط نامساعد کشتی کرمانشاه و انتقادها از وضعیت کشتی این استان، اظهار کرد: اوضاع نامساعد کشتی کرمانشاه طی سال‌های اخیر دلایل مختلفی دارد و نمی‌توان یک دلیل برای آن ذکر کرد اما مدیریت هیات کشتی کرمانشاه مهمترین دلیل عقب ماندگی کشتی کرمانشاه است. مسئولان هیات کشتی کرمانشاه

فرزاد غیبی در گفتگو با ایسنا، درباره ادامه شرایط نامساعد کشتی کرمانشاه و انتقادها از وضعیت کشتی این استان، اظهار کرد: اوضاع نامساعد کشتی کرمانشاه طی سال‌های اخیر دلایل مختلفی دارد و نمی‌توان یک دلیل برای آن ذکر کرد اما مدیریت هیات کشتی کرمانشاه مهمترین دلیل عقب ماندگی کشتی کرمانشاه است. مسئولان هیات کشتی کرمانشاه آنطور که باید کار نمی‌کنند و با برخوردهای تند خود باعث رنجش خیلی از کشتی‌گیران و مربیان دلسوز استان شده‌اند تا جاییکه خیلی از آن‌ها عطای کار را به لقایش بخشیده‌اند؛ یا کنار گذاشته شدند و یا خودشان کنار رفتند.
مربی سازنده کشتی کرمانشاه، افزود: خود من مدتی است که بخاطر رفتارهای تند مسئولان هیات کشتی کرمانشاه دیگر فعالیتی در کشتی ندارم تا جاییکه وقتی از کنار سالن کشتی عبور می کنم یاد پرخاش‌های هیات می‌افتم از آن محیط فرار می‌کنم و حتی دلم نمی‌خواهد برای تمرین کشتی آنجا بروم. اقدامات و رفتارهای رییس هیات کشتی به همراه عدم حمایت کافی مسئولان کرمانشاه باعث افت کشتی این استان شده است.
وی با بیان اینکه طی سال های اخیر هیچ توجهی به سازندگی در کشتی کرمانشاه و رده‌های پایه نشده است، گفت: متاسفانه اصلا هیچ اهمیتی به رده‌های پایه نمی‌دهند. این‌ها ۵ یا ۶ سال فقط پشت یک تیم بزرگسال پنهان شدند و هیچ توجهی به دیگر کشتی‌گیران استان نکردند. نفراتی مثل شیروان و ارشک محبی، تیموری و رشیدی را داشتند و وقتی آن ها کنار رفتند الان حتی یک کشتی‌گیر هم نداریم که بخواهد مدعی تیم ملی باشد. نتیجه کشتی کرمانشاه در رده نوجوانان را دیدید که فقط یک برنز گرفتیم. حالا ببینید در رده جوانان و بزرگسالان هم مثل نوجوانان هیچ نتیجه‌ای نمی‌توانیم بگیریم چرا که هیچ کاری نشده است.
غیبی ادامه داد: باید ۴ یا ۵ سال کار کرد تا بتوانیم در نوجوانان نتیجه بگیریم. همدان سال گذشته نهم کشور شد اما خودم شاهد بودم که آن‌ها آمدند و مربیان خوب را جمع کردند، مسابقات زیادی را برگزار کردند و با همدلی کارشان را جلو بردند و امسال به عنوان سومی کشور رسیدند. این نمی‌شود که رییس هیات کشتی از هر کسی خوشش نمی آید او را کنار بگذارد یا اینکه هر کسی انتقاد کند یا مخالفتی داشته باشد را حذف کنند. من سال‌ها در کشتی کرمانشاه خدمت کردم اما رییس هیات کشتی یکبار هم به ما سرکشی نکرد. فقط یکبار داخل سالن آمد و بر سر من داد و بیداد کرد و رفت. ده‌ها مورد دیگر بود که نمی‌خواهم بگویم و وقتی دیدم کار کردن فایده‌ای ندارد دیگر ادامه ندادم.
مربی کشتی کرمانشاه، خاطرنشان کرد: مسئولان هیات کشتی کرمانشاه اصلا عین خیالشان هم نیست که کشتی‌گیران و مربیان چه کار می‌کنند. خب رفتار و برخوردتان را درست کنید ببینید چه اتفاقاتی می‌افتد. خود رییس هیات اخیرا گفت که کشتی‌گیران کرمانشاه نیامدند برای مسابقات کشوری در رقابت‌های استان کشتی بگیرند. خب بیبنید شما چه کارشان کردید که همه دلسرد شده‌اند و از کشتی فراری شده اند. افرادی را به عنوان مربی آورده‌اند که سال‌های زیادی از کشتی دور بوده‌اند و اصلا در کشتی حضور نداشتند. خب معلوم است کشتی‌گیران اعتمادشان را از دست می‌دهند.
وی درباره راهکارهای خود برای بهبود وضعیت کشتی کرمانشاه، گفت: به خدا قسم راهکار این است که رییس هیات که ۱۲ سال است در راس کشتی کرمانشاه حضور دارد یا در رفتارهایش تجدید نظر کند و بخواهد کشتی کرمانشاه درست شود یا اینکه برود و دیگر جای خود را به فردی بدهد که همدلی را در کشتی کرمانشاه ایجاد کند. رییس هیات با رفتارهایش عامل سقوط کشتی کرمانشاه بوده است. مطمئن باشید با ۳ یا ۴ سال کار کردن می‌توان باز هم کشتی استان را به جایگاه واقعی خود رساند. این خوب نیست که همه را بخاطر مسائل شخصی برنجانیم و از کشتی فراری بدهیم. همه دلسوزان کشتی و بزرگان کشتی کرمانشاه مثل شهرام چایچی، ماشاءالله حسینی،پرویز سلیمان‌پور، احسان امینی و خیلی‌های دیگر که کشتی‌گیر داشتند و سازنده بودند از کشتی کرمانشاه رفته‌اند. این نمی‌شود که شما از هر کسی خوشت نیاید او را کنار بگذاری یا کاری کنی که برود. امیدوارم رییس فدراسیون کشتی به صورت جدی به کشتی کرمانشاه ورود کند و جلوی این وضعیت را بگیرد. آقای دبیر به استان‌هایی مثل کرمان می‌رود حداقل به کرمانشاه هم بیاید و اوضاع کشتی کرمانشاه را درست کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.