تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 12675

“غرب، اوکراین را مجبور به خرید تسلیحات خود با قیمت بالا می‌کند”

“غرب، اوکراین را مجبور به خرید تسلیحات خود با قیمت بالا می‌کند”

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این قانون‌گذار اوکراینی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی “فرست ایندیپندنت” گفت: چه کسی از تنش‌ها سود می‌برد؟ کاملا مطمئنم که در وهله اول این اوضاع به نفع کشورهایی است که به این تنش‌ها دامن می‌زنند. در اینجا تاکید می‌کنم که هیچ کس به ما صدقه نمی‌دهد. آنها

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این قانون‌گذار اوکراینی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی “فرست ایندیپندنت” گفت: چه کسی از تنش‌ها سود می‌برد؟ کاملا مطمئنم که در وهله اول این اوضاع به نفع کشورهایی است که به این تنش‌ها دامن می‌زنند. در اینجا تاکید می‌کنم که هیچ کس به ما صدقه نمی‌دهد. آنها ما را مجبور می‌کنند تسلیحاتشان را با قیمتی بالا بخریم. تاکنون هیچ کس اعلام نکرده که ما چقدر برای خرید این تسلیحات هزینه کرده‌ایم. آنها ما را مجبور می‌کنند تا قرارداد امضا کنیم و ما وام‌های کلان می‌گیریم تا هزینه این قراردادها را پرداخت کنیم. هیچگونه سرمایه‌گذاری وجود ندارد. پولی که ما در قالب وام خرج می‌کینم، می‌توانست روی کارگران، کارخانجات و مهندسان‌مان سرمایه‌گذاری شود. اما ما در عوض دیگران را چاق‌تر و پروارتر می‌کنیم.

تامین تسلیحاتی غرب برای کی‌یف در اوایل ژانویه سال جاری میلادی در بحبوحه ادعاها دال بر احتمال حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین افزایش یافت. انگلیس تسلیحات ضد تانک برای کی‌یف تامین می‌کند. کی‌یف در تاریخ ۲۲ ژانویه بیش از ۹۰ تن تسلیحات مرگبار ار آمریکا دریافت کرد که پس از ان در تاریخ ۲۳ ژانویه نیز یک محموله دیگر شامل ۸۰ تن تسلیحات دریافت کرد. ۲۵ ژانویه اوکراین محموله ۸۰ تنی دیگری شامل سیستم‌های موشکی ضد تانک جاولین ساخ آمریکا را دریافت کرد. بعلاوه به وزرای دفاع کشورهای حوزه بالتیک اجازه داده شد تا برای اوکراین تسلیحات آمریکایی از جمله سیستم‌های موشکی ضد تانک جاولین، سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل توسط نفر استینگر و دیگر انواع تجهیزات نظامی تامین کنند. براساس گزارش رسانه‌های اوکراینی، این کشور ۷۰۰ موشک جاولین و ۲۲۰۰ سلاح سبک ضد تانک  NLAW دریافت کرده است.  

غرب و کی‌یف اخیرا ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین مطرح کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعاها را “توخالی و بی‌پایه و اساس” دانسه و آنها را ترفندی برای تشدید تنش‌ها می‌داند. وی تاکید کرده که روسیه هیچ تهدید برای هیچ کشوری نیست.      

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.