تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 36562

عاملان حمله تروریستی در شاهچراغ را مجازات کنید

عاملان حمله تروریستی در شاهچراغ را مجازات کنید

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،  عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ حرم شاهچراغ(ع) مورد حمله تروریستی واقع شد .  بلافاصله بعد از وقوع حمله تروریستی نیروهای انتظامی و امنیتی وارد صحنه شدند که بنا بر گزارش‌ها، عامل اصلی حمله تروریستی دستگیر شده و در اختیار نیروهای امنیتی است. امروز نیز کمیسیون امنیت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،  عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ حرم شاهچراغ(ع) مورد حمله تروریستی واقع شد .  بلافاصله بعد از وقوع حمله تروریستی نیروهای انتظامی و امنیتی وارد صحنه شدند که بنا بر گزارش‌ها، عامل اصلی حمله تروریستی دستگیر شده و در اختیار نیروهای امنیتی است.
امروز نیز کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این موضوع جلسه خواهد داشت و احتمالا هیاتی از نمایندگان برای بررسی حمله تروریستی اعزام خواهند شد.
ابراهیم عزیزی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: طبق اطلاعات بدست آمده مسئولیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ را داعش جنایتکار به عهده گرفته است.
شرح اولیه این حادثه را از زبان  سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس اینجا بخوانید.

تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند. تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده و بلافاصله دستگیر شده بود، در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است. حال یکی از مجروحان حادثه شب گذشته نیز وخیم اعلام شده است.
سید ابراهیم رییسی رئیس‌جمهور در دقایق اولیه این حادثه در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و هم چنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد و به وحیدی مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند.
رئیس جمهور در پیام تسلیتی به همین مناسبت مناسبت تاکید کرد که وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های مسئول اطلاعاتی ، امنیتی و انتظامی و قضایی باید با سرعت و دقت، دست های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی و به سر پنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند .

احمد وحیدی وزیر کشور در واکنش به این حادثه در تماس تلفنی با استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی را به عمل آورده و رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.
وزیر کشور صبح دوشنبه ۲۳ مرداد نیز برای بررسی موضوع این حمله تروریستی به شیراز سفر کرد.
دادستان کل کشور  نیز در پیامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، دستور رسیدگی ویژه به پرونده و برخورد قاطع با عامل یا عاملان این جنایت  را صادر کرد.
هم‌چنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این حمله تروریستی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، حمله تروریستی در حرم شاهچراغ را که منجر به شهادت یک نفر و مجروح شدن جمعی از خادمان و مردم عزیز شد را به شدت محکوم و تاکید کرد: ناامن سازی کشور و برهم زدن آرامش مردم و مختل کردن زندگی روزمره مردم پروژه همیشگی دشمنان ملت ایران بوده که در هفته‌های اخیر شدت یافته اما با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است. ملت ایران از دستگاه قضایی انتظار دارد مانند همیشه مرتکبین و مسببان این جنایت را با قید فوریت به اشد مجازات برساند. چهارم آبان سال گذشته(۱۴۰۱) نیز در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ ۱۳ نفر شهید و ۲۵ نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال اعدام شدند.
ادامه دارد …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.