تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 47017

ضعف در دیپلماسی خارجی؛ پاشنه آشیل فدراسیون کشتی

ضعف در دیپلماسی خارجی؛ پاشنه آشیل فدراسیون کشتی

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی سال گذشته میلادی میزبانی رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال را به آلبانی واگذار کرد اما این کشور که سال‌هاست به مقر گروهک منافقین تبدیل شده است، طبق پیش‌بینی‌ها از دادن ویزا به تیم‌های ملی کشتی ایران خودداری کرد تا ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی سال گذشته میلادی میزبانی رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال را به آلبانی واگذار کرد اما این کشور که سال‌هاست به مقر گروهک منافقین تبدیل شده است، طبق پیش‌بینی‌ها از دادن ویزا به تیم‌های ملی کشتی ایران خودداری کرد تا ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی غایب بزرگ این مسابقات باشد.
پس از این اتفاق تلخ، فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک اعتراض شدید خود را از این اقدام دولت آلبانی به اتحادیه جهانی کشتی و دیگر مراجع بین‌المللی ورزش اعلام کردند اما اتحادیه جهانی کشتی بی‌تفاوت به این اعتراض‌ها، بار دیگر میزبانی رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال در سال ۲۰۲۴ را به آلبانی واگذار کرد.
اما با توجه به خطر تکرار اتفاق سال گذشته، این‌بار رییس فدراسیون کشتی خواستار دیدار با نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی شد تا این دو در بلگراد صربستان، مذاکراتی جدی درباره برخی مسائل از جمله کارشکنی آلبانی در دادن ویزا به تیم‌های ملی ایران و ضرورت توجه اتحادیه جهانی کشتی به این موضوع داشتند.
اما در شرایطی که انتظار می‌رفت اتحادیه جهانی کشتی نسبت به اعتراض ایران توجه جدی داشته باشد و آن را مد نظر قرار دهد، دو روز پیش میزبانی رقابت‌های مهم قهرمانی بزرگسالان  ۲۰۲۴ جهان در وزن‌های غیرالمپیکی را باز هم به آلبانی واگذار کرد!
بدون شک بی‌توجهی اتحادیه جهانی کشتی به درخواست ایران و دادن میزبانی مسابقات مهم جهانی به کشوری که مشکلات جدی با ایران دارد و مشخص نیست چرا و چگونه به یکباره در مرکز توجه اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است، می‌تواند تبعات جدی برای کشتی ایران داشته باشد.
فدراسیون کشتی در ۵ سال گذشته هر چند در مواردی هم‌چون توسعه زیرساخت‌ها در کشتی موفق بوده اما در مقابل استراتژی مشخصی برای رسیدن به جایگاه هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی نداشته و در بحث دیپلماسی خارجی برای دفاع از کشتی ایران به عنوان یکی از ۳ قدرت برتر کشتی جهان ضعیف عمل کرده است.
باید دید نتیجه مذاکرات با نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی در نهایت به صدور ویزا برای تیم‌های ملی کشتی ایران برای حضور در ۲ رویداد مهم زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان و بزرگسالان قهرمانی جهان که قرار است به فاصله یک هفته به ترتیب در اواخر مهر و اوایل آبان ۱۴۰۳ برگزار شود، منجر می‌شود یا باز هم با کارشکنی دولت آلبانی و صادر نشدن ویزا برای تیم‌های ملی کشتی ایران مواجه خواهیم شد.
البته در این میان حمایت جدی مسئولان سیاسی کشور و روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک از فدراسیون کشتی برای پیگیری این موضوع، مهم و حیاتی خواهد بود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.