تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 36818

رضا یزدانی در بین ۱۲ کشتی‌گیر پرزور جهان+فیلم

رضا یزدانی در بین ۱۲ کشتی‌گیر پرزور جهان+فیلم

به گزارش ایسنا، پادکست Top Wrestlers در گزارشی به معرفی ۱۲ کشتی گیر قدرتمند و پر زور تاریخ پرداخته است که نسبت به جثه‌شان از زور و قدرت بیشتری برخوردار بودند.  نام رضا یزدانی دارنده 2 طلا و 2 برنز جهان و 3 طلای بازیهای آسیایی نیز در این فهرست دیده می شود. سیمون کاسیمیکوف از

به گزارش ایسنا، پادکست Top Wrestlers در گزارشی به معرفی ۱۲ کشتی گیر قدرتمند و پر زور تاریخ پرداخته است که نسبت به جثه‌شان از زور و قدرت بیشتری برخوردار بودند.  نام رضا یزدانی دارنده 2 طلا و 2 برنز جهان و 3 طلای بازیهای آسیایی نیز در این فهرست دیده می شود.
سیمون کاسیمیکوف
از شوروی که به دلیل مصدومیت در دو دوره المپیک غایب بود و در سال ۱۹۸۴ نیز شوروی به دلایل سیاسی غایب بود و او شانس حضور در بازیهای المپیک را از دست داد. او در کشتی سنتی ژاپن نیز حاضر بود و توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.
حاجی مراد گاتسالوف از روسیه
او در المپیک ۲۰۰۴ آتن در حالی که فقط ۲۱ سال سن داشت قهرمان المپیک شد و در ادامه در دو دوره بعدی قهرمانی جهان در ۹۶ کیلوگرم قهرمان شد. او در سال ۲۰۱۳ پنجمین طلای جهانی خود را در ۱۲۰ کیلوگرم به دست آورد.
بروس بومگارتنر
پرافتخارترین کشتی گیر آمریکایی تاریخ که دو طلا و یک نقره و یک برنز را در المپیک کسب کرد و در مجموع ۱۳ مدال رنگارنگ در کارنامه او در رقابت های مهم دیده می شود. 

بروس بومگارتنر

نوری‌سلام سانایف
کشتی گیر قزاقستانی از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ و مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ اشاره کرد. وی سابقه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را دارد.
رضا کایالپ
یکی دیگر از قدرتمندترین کشتی گیران تاریخ از ترکیه که در سه دوره بازیهای المپیک به مدال رسیده است. انتظار او برای کسب طلای المپیک هنوز به سرانجام خوبی نرسیده است و اکنون کایالپ چند سال از لوپز کوبایی جوان تر است و شاید بالاخره بتواند در المپیک پاریس به طلا برسد.

رضا کایالپ

حاجی‌مراد رشیدوف
رشیدوف برندهٔ مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو، قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۱۹ و نایب‌قهرمان دو دورهٔ پیاپی این مسابقات در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است
رضا یزدانی
ملقب به پلنگ مازندران که در دوران اوجش کشتی گیری روی دست او نبود. مصدومیت بلای جان این کشتی گیر بود و بارها او را زمین زد. او در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ موفق به کسب طلای جهان شد. او در المپیک ۲۰۱۲ در ۹۶ کیلوگرم شانس کسب طلا بود. با این حال در نیمه نهایی برابر کشتی گیر اوکراینی به دلیل مصدومیت قادر به ادامه مبارزه نشد. درست است که او سال بعد طلای جهانی را برد ولی غروب دوران حرفه ای این کشتی گیر بود. 

رضا یزدانی

عثمان دورالیف
کشتی گیر بلغاری. یکی از بزرگترین کشتی گیران جهان و البته بدشانس ترین ها. تنها دلیل بدشانسی او الکساندر مدوید بود که همیشه مانع از رسیدن او به طلا شد. او در ۱۰ دوره قهرمانی جهان و المپیک و قهرمانی اروپا شرکت کرد و در هر ۱۰ دوره بلااستثنا مدال نقره گرفت.
دنیس چارگوش
چارگوش برنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن و سه دوره قهرمان کشتی جهان در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴. چارگوش همچنین قهرمان اروپا در سه سال پیاپی است.
نصیر حاجی‌خانف
او در دسته ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد، نایب‌قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در ۱۹۹۰ و برنده مدال برنز این مسابقات در ۱۹۹۱ و قهرمان سه دورهٔ مسابقات قهرمانی کشتی اروپا در ۱۹۸۹، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ است. او در سال ۲۰۰۰ برای مقدونیه شمالی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی شرکت کرد که به مقام هفتم رسید.
حمزه یرلی‌کایا
او برنده مدال طلای دو دورهٔ بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا و ۲۰۰۰ سیدنی، و قهرمان سه دورهٔ مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۱۹۹۳، ۱۹۹۵ و ۲۰۰۵ است. یرلی‌کایا همچنین با قهرمانی در هشت دوره مسابقات قهرمانی کشتی اروپا، رکورددار بیشترین تعداد مدال طلا در این مسابقات بود که رکورد او بعدها توسط رضا کایالپ شکسته شد.
ویکتور زینیف
از شوروی که به انجام تکنیک و حرکات فردی منحصر به فرد در انواع مختلف کشتی شناخته شده بود. 

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.