تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 39689

ضرورت تضمین امنیت دارویی با جهش تولید گیاهان دارویی

ضرورت تضمین امنیت دارویی با جهش تولید گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار مهر، عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم آغاز سال زراعی جدید طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: رونق اشتغال یکی از اهدافی است که در ستاد پیگیری می‌شود و اینکه کشور از امنیت غذایی و دارویی مناسب برخوردار باشد و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی نیازها تأمین شود. همچنین

به گزارش خبرنگار مهر، عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم آغاز سال زراعی جدید طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: رونق اشتغال یکی از اهدافی است که در ستاد پیگیری می‌شود و اینکه کشور از امنیت غذایی و دارویی مناسب برخوردار باشد و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی نیازها تأمین شود. همچنین با رویکرد بیرونی اقتصاد مقاومتی حوزه صادرات تقویت شود.
وی با بیان اینکه اقدامات منجر به صرفه‌جویی ارزی می‌شود، افزود: طرح مشترک جهش تولید در دیمزارها بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی در پی انجام این سیاست‌ها بوده که ۹۰ درصد اراضی کشت دیم کشور را با مساحت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار را در بر می‌گیرد. در این طرح پیش بینی شده تا ۵۵۰ هزار کشاورز ما را همراهی کنند.
وی اظهار کرد: امیدواریم میزان محصولات تولید شده در این طرح به ۵.۵ میلیون تن برسد که صرفه جویی ۲.۱ میلیارد دلاری به دنبال خواهد داشت.
نوروزی با اشاره به کشت گیاهان دارویی ادامه داد: از سال گذشته کشت گیاهان دارویی به طرح جهش تولید در دیمزارها افزوده شده تا در حوزه دارو به خودکفایی مورد انتظار دست پیدا کنیم.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام یادآور شد: امروز در کشورهای پیشرفته ۷۰ درصد نیازمندی‌های دارویی از طریق گیاهان انجام می‌شود در حالی که این عدد در کشور ما رقم پایینی را به خود اختصاص داده است. ضرورت دارد در طرح جهش تولید در دیمزارها امنیت دارویی کشور نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.