تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 13875

بنا: کشتی فرنگی خوزستان ضعیف نشده است / هیچ وقت از مسائل مالی حرف نمی‌زنم

بنا: کشتی فرنگی خوزستان ضعیف نشده است / هیچ وقت از مسائل مالی حرف نمی‌زنم

محمد بنا  در گفت وگو با ایسنا در خصوص وضعیت کشتی فرنگی خوزستان اظهار کرد: وقتی اسم کشتی آزاد می آید همه یاد مازندران می افتند و وقتی هم اسم کشتی فرنگی می آید همگان یاد خوزستان می افتند و این یعنی خوزستان قطب اصلی کشتی فرنگی ایران است. وی ادامه داد: خوزستان در زمان

محمد بنا  در گفت وگو با ایسنا در خصوص وضعیت کشتی فرنگی خوزستان اظهار کرد: وقتی اسم کشتی آزاد می آید همه یاد مازندران می افتند و وقتی هم اسم کشتی فرنگی می آید همگان یاد خوزستان می افتند و این یعنی خوزستان قطب اصلی کشتی فرنگی ایران است.

وی ادامه داد: خوزستان در زمان های دور در شهرهای اهواز، دزفول، آبادان و خرمشهر در کشتی فرنگی فعال بود اما اکنون تمام خوزستان در کشتی فرنگی مطرح است و خوزستان نه تنها در کشتی فرنگی ضعیف نشده است بلکه روز به روز بهتر می شود. 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: ۳۸ کشتی گیر خوزستانی در جام تختی شرکت داشتند که در مسابقات روز دوم نیز یک سر مسابقات کشتی گیران خوزستانی بود و این نشان از قدرت کشتی فرنگی این استان است. اما آنچه شرایطی را ایجاد می کند که جلوی بهتر شدن این رشته را گرفته شود،   نگاه مسئولان است که کم به قهرمانان استان فکر می کنند.

بنا عنوان کرد: بیشتر قهرمانان خوزستانی از طبقه محروم خوزستان بوده و در سطح پایین و البته با آبرو هستند و هر وقت به اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی می آیند با چنگ و دندان مبارزه می کنند ولی باید استان خوزستان  نیز نگاه ویژه به کشتی و کشتی فرنگی که این استان صاحب آن است، داشته باشد تا بتواند قهرمانان خود را حفظ کند. 

وی در پاسخ به این سؤال که باید چه تمهیداتی برای بهتر شدن این روند اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: من هیچ موقع در مورد مسائل مالی حرف نمی‌زنم اما وقتی ریشه یابی می شود یکی از مشکلات، مشکلات مالی و کمبود امکانات و عدم رسیدگی به جوانان است. پس وقتی کشتی‌گیران می‌خواهند به اردو بیایند یا باید فدراسیون به ملی‌پوشان حقوق بدهد یا خود هیات استان و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به آنها رسیدگی داشته باشد. اگر کمی رسیدگی ها بیشتر شود فکر می کنم خوزستان خیلی بیشتر می تواند قوی باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بیان  کرد: خوزستان بیشترین تعداد نفرات را در اردوهای تیم های ملی رده های سنی مختلف دارد و مدال های جهانی و آسیایی در رده سنی جوانان و نوجوانان زیاد کسب کرده اند اما در رده سنی بزرگسالان از خوزستان فقط دو نفر مدال جهانی دارند و تنها یکی از آنها در المپیک مدال گرفته است و این خیلی زشت است که با این تعداد و کمیت به خاطر کمبود امکانات خوزستان در رده سنی بزرگسالان کم مدال داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.