تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 34847

صدور حکم احضار سفیر عراق در ترکیه به دلیل افزایش غیر قانونی دارایی‌هایش

صدور حکم احضار سفیر عراق در ترکیه به دلیل افزایش غیر قانونی دارایی‌هایش

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شفق نیوز، در بیانیه سازمان پاکدستی عراق آمده است: مرکز عالی مبارزه با فساد عراق اعلام کرد که قاضی تحقیقات در دادگاه مرکزی مبارزه با فساد در بغداد دستور احضار ماجد اللجماوی، سفیر کنونی عراق در ترکیه را در پی رصد افزایش قابل توجه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شفق نیوز، در بیانیه سازمان پاکدستی عراق آمده است: مرکز عالی مبارزه با فساد عراق اعلام کرد که قاضی تحقیقات در دادگاه مرکزی مبارزه با فساد در بغداد دستور احضار ماجد اللجماوی، سفیر کنونی عراق در ترکیه را در پی رصد افزایش قابل توجه دارایی‌های سفیر از سوی اداره پیشگیری سازمان پاکدستی صادر کرده است. گزارش فنی این اداره حاکی از این است که اموال این سفیر به ۲,۳۰۴,۷۸۷,۰۰۰ دینار (حدود ۱.۸ میلیون دلار) رسیده است.
طبق این بیانیه، پس از روشن شدن حجم افزایش اموال سفیر که تناسبی با درآمدهای معمول وی ندارد و از کسب درآمد غیر قانونی حکایت دارد، پرونده‌ای علیه سفیر تشکیل شده است. این سفیر همچنین در فرم اعلام دارایی‎ها برخی اطلاعات را کتمان کرده و اطلاعاتی کذب و گمراه‌کننده درباره منابع اموالش ارائه کرده است.
سازمان پاکدستی عراق اعلام کرد که حکم احضار صادره علیه متهم از سوی دادگاه مرکزی مبارزه با فساد با استناد به احکام ماده ۱۹ قانون سازمان پاکدستی و کسب درآمد غیر قانونی صادر شده است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.