تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 42304

شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی برای فرار از منطقه نتانیاهو را به چالش می‌کشند

شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی برای فرار از منطقه نتانیاهو را به چالش می‌کشند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ساکنان چند شهرک در شمال فلسطین اشغالی با انتقاد از بی‌توجهی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آنها اعلام کردند که در پی تبادل آتش میان حزب‌الله و مقاومت فلسطین در لبنان و ارتش رژیم اشغالگر، نمی‌توانند شب‌ها بخوابند و صدای انفجارها به کابوسی برای آنها

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ساکنان چند شهرک در شمال فلسطین اشغالی با انتقاد از بی‌توجهی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آنها اعلام کردند که در پی تبادل آتش میان حزب‌الله و مقاومت فلسطین در لبنان و ارتش رژیم اشغالگر، نمی‌توانند شب‌ها بخوابند و صدای انفجارها به کابوسی برای آنها تبدیل شده است.
روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این رابطه گزارش داد که ساکنان برخی شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی درصدد مراجعه به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی هستند تا از کابینه نتانیاهو بخواهند شهرک‌های آنها را نیز مانند دیگر شهرک‌ها تخلیه کند.
این شهرک‌نشینان صهیونیست با انتقاد از کابینه نتانیاهو از وی خواستند که توضیح دهد چرا آنها را که در پنج کیلومتری مرز لبنان ساکن هستند از شهرک‌هایشان خارج نمی‌کند.
«اورلی جربی»، رئیس کمیته «آلما موشاو»، در این باره گفت: چرا همه شهرک‌های اطراف ما را تخلیه کردند و ما را رها کرده‌اند؟ ما شب و روز نداریم. صدای انفجارها برای ما و فرزندانمان کابوس شده است.
وی افزود: تعداد کمی از منازل مسکونی در شهرک‌ها دارای اتاق‌های امن هستند و شهرک‌نشینان از ابتدای جنگ خانه‌نشین شده‌اند و راه‌های شهرک بسته شده و هیچکس جرات حرکت ندارد.
به همین منظور شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی اقدامات قانونی را علیه کابینه نتانیاهو آغاز کردند.
طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. با این حال، منابع از حکمفرما شدن آرامش بر جنوب لبنان در پی آغاز آتش‌بس انسانی موقت میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خبر دادند.
رسانه‌های عبری در این باره گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کردند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.