تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر : 34983

شمشیربازی ایران بدون تغییر در هانگژو/ تهدیدی به نام کارت مشکی!

شمشیربازی ایران بدون تغییر در هانگژو/ تهدیدی به نام کارت مشکی!

امین قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه برای بازی‌های آسیایی تغییری در ترکیب تیم شمشیربازی سابر وجود ندارد و ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد فتوحی، محمد رهبری و فرزاد باهر شرکت می‌کند؟ بیان کرد: با توجه به  عملکرد خوبی که این چهار بازیکن در مسابقات گذشته داشتند، به بازی‌های آسیایی می‌روند. در جام

امین قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه برای بازی‌های آسیایی تغییری در ترکیب تیم شمشیربازی سابر وجود ندارد و ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد فتوحی، محمد رهبری و فرزاد باهر شرکت می‌کند؟ بیان کرد: با توجه به  عملکرد خوبی که این چهار بازیکن در مسابقات گذشته داشتند، به بازی‌های آسیایی می‌روند. در جام جهانی اسپانیا و قهرمانی آسیا هر چهار نفر که در ترکیب تیم بودند، هر لحظه که نیاز بود کمک کردند.
او افزود: البته ما قبل از مسابقات جام جهانی اسپانیا اعلام کردیم، عملکرد مناسب در این مسابقه باعث می‌شود بچه‌ها برای قهرمانی آسیا انتخاب شوند. با توجه به عملکرد خوبی که بازیکنان در قهرمانی آسیا داشتند، من را مجاب کردند که همین ترکیب برای قهرمانی جهان هم باشد. این طور نبوده که انتخاب نفرات بدون برنامه باشد و ملاک حضور در تیم ملی، عملکرد مناسب در مسابقات بین المللی بوده است. البته تا المپیک سعی می‌کنیم چند بازیکن جوان را هم از نظر فنی بالا بیاوریم تا دست‌مان بازتر باشد. همچنین این مسئله از لحاظ فنی به همه بازیکنان کمک می‌کند.
از لحاظ کمیت در شمشیربازی سرمایه‌گذاری نشده است
قربانی در پاسخ به این پرسش که قبول دارید به عنوان سرمربی حق انتخاب زیادی برای تعیین ترکیب تیم ملی ندارید؟ تاکید کرد: در همه جای دنیا بین چهار، پنج بازیکن اول با بقیه بازیکنان فاصله تکنیکی وجود دارد و فقط شامل ما نمی‌شود. دست و پای ما تقریبا بسته نیست.  شرایط تیم ما به این گونه‌ای است که نمی‌توانیم بیشتر از چهار نفر را به مسابقات ببریم. معیار ما عملکرد در مسابقات خارجی است و از انتخابی‌های داخلی دوری می‌کنیم. از طرفی در شمشیربازی از لحاظ کمیت مثل کشورهای دیگر از قبل سرمایه گذاری نشده است تا تعداد نفرات بالا باشد.
سرمربی تیم‌ملی در مورد اینکه تا الان چه کار مهمی در بحث پشتوانه سازی انجام شده است؟ گفت: در اردوی تیم ملی از بازیکنان جوان مانند نیما آقایی و عرفان شکوهی استفاده می‌کنیم. این دو نفر در دو، سه اردوی اخیر خیلی کمک حال تیم بودند و خودشان هم پله پله پیشرفت داشتند. به هر حال باید در کنار تیم بزرگسالان چند جوان هم باشند و در برنامه‌های فدراسیون است که به جوانان فرصت دهیم. جوانان امسال دو، سه مسابقه مهم دارند. من هم به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان هر کمکی از دستم بربیاید از جوانان دریغ نمی‌کنم.
فرصت‌های پیش روی جوانان
او در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان نیاز است تا پشتوانه‌ها تهدید جدی برای بازیکنان بزرگسال شوند؟ گفت: پشتوانه‌ها چهار، پنج بازیکن هستند و باید خیلی تلاش کنند تا به نفرات اصلی تیم ملی نزدیک شوند. ما فرصت‌های مختلفی به این بازیکنان می‌دهیم. عملکرد فنی آنها را در اردوها و در مسابقات بین‌المللی و داخلی از جمله روسیه، دانشجویان جهان و قهرمانی کشور ارزیابی می‌کنیم. عملکرد هر کسی بهتر باشد، در ابتدا به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌کنیم. سپس کادرفنی آنها را از لحاظ فنی بررسی می‌کند و اگر ببینیم کسی می‌تواند کمک کند، از او استفاده خواهیم کرد. زمان اینکه جوانان به بازیکنان بزرگسال برسند، دست خودشان است.
تهدیدی به نام کارت مشکی
سرمربی تیم ملی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به اینکه تیم اپه آمریکا کارت مشکی از داور گرفت و امتیازهای این تیم صفر شد، با بازیکنان صحبت می‌کند تا در رقابت‌های حساس رفتار خود را کنترل کنند و اعتراض به داور نداشته باشند؟ تصریح کرد: به عنوان کسی که مسئولیت فنی را برعهده دارد، همیشه قبل از مسابقات با بازیکنان حرف می‌زنم . البته شرایط گرفتن کارت مشکی به همین راحتی نیست مگر اینکه یک تیم یا بازیکن از لحاظ اخلاقی، رفتاری و فنی بخواهد حواشی درست کند. در این صورت داور می‌تواند کارت مشکی بدهد و این موضوع هم شامل تیم اپه آمریکا شد. با بچه‌ها صحبت می‌کنیم که بخاطر استرس بالای رقابت، خودشان را کنترل کنند. گاهی اوقات که کارت مشکی می‌دهند، کل امتیاز تیم صفر می‌شود و اتفاق ناگواری خواهد بود.
او افزود: من با فدراسیون صحبت کردم و قرار شد روانشناس کاربلد به تیم اضافه شود. فشار بالا است اما باید مراقب باشیم  و در این تله گیر نیفتیم چون به هر حال اعتراض‌ها و رفتارها اگر حرفه‌ای نباشند و این اتفاق بیفتد، ممکن است امتیازات کسب سهمیه المپیک را به دست نیاوریم.
اولویت در قهرمانی جهان رفتن به جمع هشت تیم برتر
قربانی در پاسخ به این پرسش که تیم سابر در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ایتالیا چه نتیجه‌ای بگیرد خیال‌ها برای سهمیه المپیک راحت می‌شود؟ تاکید کرد: هدف اصلی ما این است در قهرمانی جهان جزو هشت تیم برتر باشیم. البته اگر در قهرمانی جهان بین هشت تیم برتر نباشیم، جای نگرانی نیست چون امتیاز ما برای کسب سهمیه المپیک خوب است و در مسابقات بعدی جبران می‌کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.