تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 46062

ستاره تکواندوی قزوین در رویای کسب مدال المپیک پاریس

ستاره تکواندوی قزوین در رویای کسب مدال المپیک پاریس

به گزارش ایسنا؛ این روزها صحبت از تکواندو که می‌شود، خود به خود نام مهران برخورداری پسر المپیکی و شایسته استان قزوین در اذهان علاقه‌مندان به ورزش به ویژه تکواندو نقش می‌بندد. ملی‌پوش خوش آتیه و پر انگیزه قزوینی تیم ملی که در این سال‌ها نشان داده برای کسب موفقیت فقط باید تلاش کرد و

به گزارش ایسنا؛ این روزها صحبت از تکواندو که می‌شود، خود به خود نام مهران برخورداری پسر المپیکی و شایسته استان قزوین در اذهان علاقه‌مندان به ورزش به ویژه تکواندو نقش می‌بندد. ملی‌پوش خوش آتیه و پر انگیزه قزوینی تیم ملی که در این سال‌ها نشان داده برای کسب موفقیت فقط باید تلاش کرد و پشتکار داشت و چراغ امید را روشن نگه داشت.
سه سال قبل مهران برخورداری با ۱۹ سال سن جوان‌ترین عضو تیم ملی تکواندو بود که با درخشش در رده سنی نوجوانان توانست اعتماد کادر فنی را جلب کند و به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شود.
برخورداری کار خود را به خوبی آغاز کرد و در سن جوانی خیلی زود مسیر موفقیت را پیدا کرد تا با کلید واژه انگیزه و اراده رفته رفته در تاریخ تکواندوی استان و کشور خودنمایی کند.
برخورداری که از هشت سالگی تکواندو را آغاز کرد، پس از مدت کوتاهی حضور در این رشته ورزشی سر از تیم ملی نوجوانان در آورد و خیلی زود به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد تا توانایی‌های خود را به رخ حریفان بکشد و تا قبل از حضور در تیم ملی و قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم تکواندوی کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد خوبی روی شیاپ چانگ از خود به نمایش گذاشت.
نشان نقره تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی نشان‌های ارزشمندی بود که از ظهور یک تکواندوکار کاربلد و خوش آتیه حکایت داشت.
ظهور یک ستاره
نمایش خوب و درخشان برخورداری در تیم ملی کادر فنی را مجاب کرد تا مهران در ترکیب نهایی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به روی شیاپ چانگ برود.
مهران اگر چه در این مسابقات از کسب نشان بازماند، اما یک سال بعد در مسابقات قهرمانی جهان کاری کارستان کرد و موفق شد در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم نشان ارزشمند برنز رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ جهان را در ویترین افتخارات ورزشی خود ثبت کند. نشانی که به نوعی اولین مدال جهانی تاریخ این رشته ورزشی در رده سنی بزرگسالان بود.
مدالی که مهران را در ۲۱ سالگی به ورزشکاری تبدیل کرد و برق امید یک ستاره را در دل مربیان تیم ملی و هواداران این رشته ورزشی روشن کرد.
برنز بازی‌های آسیایی افتخاری دیگر برای برخورداری
برخورداری که با کسب نشان‌های رنگارنگ برای خود به یک مهره قابل اتکا در تیم ملی تبدیل شد، در بازی‌های آسیایی هانگژو تا یک قدمی نشان زرین طلا پیش رفت.
اوج مسابقات برخورداری در مرحله نیمه‌نهایی وزن منهای ۸۰ کیلوگرم بود که این تکواندوکار خوش آتیه در دیدار مقابل حریف نامدار کره‌ای خود نزدیک پیش رفت و در پایان تنها به دلیل اخطار بیشتر از صعود به فینال بازماند تا در طلایی‌ترین لحظات زندگی ورزشی خود با بدشانسی به نشان برنز بازی‌های آسیایی هانگژو دست یابد.
افتخاری که پس از برنز رقابت‌های قهرمانی جهان برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی در استان قزوین بود تا از این حیث مهران افتخارآفرینی کرده باشد.
زمین و زمان برای مهران
مهران برخورداری با مدال‌های ارزشمندی که گرفت، انتظار خود و جامعه ورزش تکواندو را آنچنان بالا برد تا به این خودباوری برسد که می‌تواند برای تیم ملی سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
مهران با توجه به نشان برنز قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی و ناکامی در مسابقات ۲۰۲۳ قهرمانی جهان در راه کسب نشان، مسیر موفقیت برای کسب سهمیه المپیک را تنها باید در مسابقات جایزه بزرگ جست‌وجو می‌کرد تا با کسب امتیاز لازم بتواند سهمیه را برای خود و جامعه ورزش تکواندو به ارمغان آورد.
ملی‌پوش ارزنده استان در اولین و دومین دوره پیکارهای جایزه بزرگ تکواندو خوش درخشید و دو نشان ارزشمند طلا و نقره کسب کرد. برخورداری در سومین مرحله جایزه بزرگ تکواندو در چین با قبول شکست مقابل نایب قهرمان جهان از اردن از دور رقابت‌ها کنار رفت تا برای کسب سهمیه چشم به مرحله چهارم این رقابت‌ها داشته باشد.
با یک تیر دو نشان
اوج درخشش برخورداری در مرحله نهایی پیکارهای جایزه بزرگ تکواندو در پاریس رقم خورد، جایی که مهران در صورت نشان طلا می‌توانست به آرزوی دیرینه خود برای کسب نشان طلا رنگ واقعیت ببخشد. اتفاقی که رقم خورد و او در دیدار نهایی در یک دیدار تماشایی تکواندوکار ازبکستانی را از پیش روی برداشت و با قهرمانی این مرحله از رقابت‌ها توانست مدال طلا را کسب و به رویای المپیکی خود دست یابد.
برخورداری پس از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: سهمیه‌ای که کسب کردم فقط با تلاش من نبود و همه اعضای تیم ملی تلاش کردند تا من بتوانم این عنوان مهم را به دست آورم.
پسر المپیکی کشورمان این را هم اضافه کرد که تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین عملکردم را در پاریس داشته باشم و باعث سربلندی ایران و خانواده بزرگ تکواندو شوم.
بدون‌شک حضور مهران برخورداری روی شیاپ‌چانگ المپیک ۲۰۲۴ پاریس اتفاقی تاریخی و ارزشمند در تاریخ ورزش استان است و این ورزشکار در کنار احسان لشگری و محمدمهدی یعقوبی حالا سومین ورزشکاری خواهد بود که از قزوین حضور در المپیک را تجربه می‌کند.
حضوری که بدون شک اگر با کسب نشان برای مهران همراه باشد، نام او را در تاریخ ورزش استان و کشور جاودانه خواهد کرد.
انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.