تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 46012

سازمان ملل: ۱۰۰ نفر در اولین ماه سال ۲۰۲۴ در دریای مدیترانه کشته یا مفقود شدند

سازمان ملل: ۱۰۰ نفر در اولین ماه سال ۲۰۲۴ در دریای مدیترانه کشته یا مفقود شدند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «امی پوپ»، دبیرکل سازمان بین المللی مهاجرت در این باره گفت: حتی یک مرگ هم خیلی زیاد است. آخرین رکورد مرگ و میر و ناپدید شدن، یادآوری واضحی است که یک رویکرد جامع شامل مسیرهای ایمن و منظم تنها راه حلی است که به نفع مهاجران و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «امی پوپ»، دبیرکل سازمان بین المللی مهاجرت در این باره گفت: حتی یک مرگ هم خیلی زیاد است. آخرین رکورد مرگ و میر و ناپدید شدن، یادآوری واضحی است که یک رویکرد جامع شامل مسیرهای ایمن و منظم تنها راه حلی است که به نفع مهاجران و کشورها خواهد بود.
در بیانیه سازمان بین المللی مهاجرت آمده است: این تلفات دو برابر بیشتر از رقم مربوط به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ است که مرگبارترین سال برای مهاجران در دریا در اروپا از سال ۲۰۱۶ است.
در این بیانیه همچنین تاکید شد پوپ در کنفرانس ایتالیا-آفریقا در رم شرکت می کند تا راه حل هایی را با هدف حفاظت از مهاجران مورد بحث و بررسی قرار دهد و آنهم در زمانی که گمان می‌رود تعداد افرادی که کشته یا مفقود شده اند رو به افزایش است.
بنابر اعلام آناتولی، بر اساس داده‌های رسمی، تعداد سالانه مرگ و میر و ناپدید شدن مهاجران در کل دریای مدیترانه از ۲۰۴۸ در سال ۲۰۲۱، به ۲۴۱۱ در سال ۲۰۲۲ و به ۳۰۴۱ تا پایان سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.
بحران مهاجرت در اروپا
پیش‌تر وزرای کشور اتحادیه اروپا با طرحی در مورد بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی و پناهجویی این اتحادیه موافقت کردند.
این طرح که برای اجرایی شدن باید توسط پارلمان اروپا تایید شود در حالی ارائه شده که در سال ۲۰۲۳ تعداد افرادی که با قایق از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده‌اند، افزایش قابل توجه داشته است.
این سیاست‌های جدید شامل توزیع عادلانه‌تر مهاجران و پناهندگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شود تا فشار بر کشورهایی مانند ایتالیا و یونان که قایق‌های بیشتر قاچاقچیان به آنجا می‌رود، کاهش یابد.
وزرای کشور اتحادیه اروپا همچنین موافقت کردند که به روند رسیدگی و اخراج افرادی که واجد شرایط درخواست پناهندگی نیستند، سرعت بدهند.
از جمله موارد پذیرفته شده در نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا، این است که کشورهایی که از پذیرش پناهجو خودداری می‌کنند، برای پوشش هزینه‌های هر پناهجو در سایر نقاط اتحادیه اروپا ۲۱ هزار دلار پرداخت می‌کنند.
در سال ۲۰۱۸ هم رهبران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا درباره اقداماتی برای حل و فصل بحران مهاجرت توافق‌هایی کرده بودند از جمله:
* تقویت کنترل مرزی ورای مرزهای اتحادیه اروپا، با کمک‌های مالی بیشتر به ترکیه و کشورهای آفریقای شمالی که پناهجویان اغلب از آن‌جا عازم اروپا می‌شوند.
* بررسی امکان «سکوهای منطقه‌ای برای پیاده‌کردن مهاجران» برای بررسی درخواست پناهجویی از خارج مرزهای اتحادیه اروپا به منظور خنثی‌کردن گروه‌های تبهکار قاچاقچی انسان.
* افزایش سرمایه‌گذاری در آفریقا برای کمک به این قاره برای دست‌یابی به «تحول اجتماعی-اقتصادی» تا به این ترتیب دیگر مردم این قاره نخواهند آن‌جا را برای زندگی بهتر به مقصد اروپا ترک کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.