تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 13911

سازمان ملل: درگیری هسته‌ای ایده غیرقابل تصوری است

سازمان ملل: درگیری هسته‌ای ایده غیرقابل تصوری است

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به دستور ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای در حالت آماده باش قرار گرفتن نیروهای بازدارنده هسته‌ای کشورش، تاکید کرد که تفکر شروع یک درگیری هسته‌ای غیرقابل تصور

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به دستور ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای در حالت آماده باش قرار گرفتن نیروهای بازدارنده هسته‌ای کشورش، تاکید کرد که تفکر شروع یک درگیری هسته‌ای غیرقابل تصور است.

به دنبال این دستور رئیس جمهوری روسیه بسیاری از کشورها به ویژه ایالات متحده آمریکا تشدید تنش‌ها به شیوه غیرقابل قبول را محکوم کردند همچنین ناتو رفتار مسکو در تکیه بر شیوهای غیرمتعارف تهدید را، غیر مسؤولانه توصیف کرد.
در همین کارشناسان اظهارات روسیه را در چارچوب جنگ روانی علیه حریف دانستند و تاکید کردند که از این سلاح‌های هسته‌ای استفاده نخواهد شد.

با این حال برخی از این کارشناسان قبل از شروع جنگ در نظر داشتند که روسیه در مقیاس وسیع به اوکراین حمله نخواهد کرد در حالیکه ماجرا کاملا برعکس پیش رفت.

یکشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به فرماندهی ارتش دستور داد تا نیروهای بازدارنده هسته‌ای را با توجه به اظهارات تهاجمی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در پس‌زمینه تنش‌ها با کشورهای غربی به دنبال حمله به اوکراین، در حالت آماده باش قرار دهد.

پوتین اظهار کرد که غرب تنها گام‌های خصمانه اقتصادی را لحاظ نمی‌کند بلکه مسؤولان ناتو اظهارات خصمانه علیه روسیه مطرح می‌کنند.

رئیس جمهوری روسیه در این راستا با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش این کشور ملاقات کرد.

پس از این دیدار، پوتین اظهار کرد: به وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش دستور دادم نیروهای بازدارندگی هسته‌ای ارتش در وضعیت آماده‌باش جنگی قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.