تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 31184

ساخت موشک کروز دریایی سطح به سطح با سرعت بالا و قابلیت پنهان‌کاری

ساخت موشک کروز دریایی سطح به سطح با سرعت بالا و قابلیت پنهان‌کاری

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره جدیدترین دستاوردها و الحاق‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص  برنامه نیروی دریایی ارتش برای توسعه یگان‌های مستقر در دریای خزر گفت: منطقه ماموریتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر هم هست؛ در دریای خزر ناوشکن

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره جدیدترین دستاوردها و الحاق‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص  برنامه نیروی دریایی ارتش برای توسعه یگان‌های مستقر در دریای خزر گفت: منطقه ماموریتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر هم هست؛ در دریای خزر ناوشکن دماوند آماده شده است که به زودی الحاق عملیاتی آن انجام می‌شود.
وی افزود: نگاه ما به دریای خزر نظامی نیست، چون اصلا فضای این موضوع را ندارد و ابعاد دریای خزر برای امکانات و تجهیزاتی که در اختیار نیروی دریایی ارتش است کوچک است و امروز بردهای ما اقیانوسی و بسیار فراتر از این حوزه است، اما به دلیل امنیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و حفظ منافع  و منابعی که در دریای خزر وجود دارد، قطعا نگاه ما به دریای خزر هم است و در آینده نزدیک خزر از بعد اقتصادی و تجاری شلوغ‌تر خواهد شد؛ لذا دریانوردان همواره به دلیل برقراری امنیت و ایمنی‌شان نیاز به حمایت دارند که با حضور یک واحد رزمی آموزش دیده به دریانوردان ما آرامش و دلگرمی می‌دهد و در این راستا برنامه توسعه و حمایتی خواهیم داشت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ناوگان شمالی نیاز به حضور زیردریایی ندارد و جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد به ویژه نیروی دریایی از نظر تجهیزاتی، امروز به درجه‌ای رسیده که در مقیاس اقیانوسی عمل می‌کند و دریای خزر برای نیروی دریایی دغدغه نیست.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ناوهای سنگین‌تر، اظهار داشت: در ناوگان جنوب تناژ بین ۲۵۰۰ تن تا ۱۰هزار تن را در دستور کار داریم، طراحی تمام و کار ساخت آغاز شده است. اولین ناوشکن سنگین با تناژ حداقل ۵۵۰۰ تن ظرف یک الی دو سال آینده آماده و به ناوگان الحاق خواهد شد.
امیر دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زیردریایی بعثت چه زمانی رونمایی خواهد شد و چه مشخصه‌های برتری نسبت به فاتح خواهد داشت، گفت: زیردریایی بعثت سنگین حساب می‌شود و از لحاظ تناژ و وزن بزرگتر و سنگین‌تر از فاتح خواهد بود؛ چون ابعاد تغییر کرده است و ما پیش بینی می کنیم بتواند مداومت بیشتری را در زیر آب داشته باشد. با توجه به فضایی که دارد علاوه بر اژدر به موشک‌های زیرسطح به سطح و زیر سطح به هوا تجهیز خواهد شد. در حوزه تجهیزاتی کاملا به روز و کاملا داخلی است و در کمترین زمان ممکن رونمایی خواهد شد.
وی در تشریح مراحل ساخت ناو آموزشی لقمان بیان داشت: بخش بلوک‌بندی لقمان آماده شده و در حال سر هم بندی است تا به هم متصل شوند؛ در حوزه داخلی مشکلی از لحاظ تجهیزاتی نداریم و با توجه به ابعاد این ناو علاوه بر تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مجهز به تجهیزات رزمی و دفاعی هم خواهد شد و لذا امیدواریم بتوانیم لقمان را هم برای سال آینده داشته باشیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در نیروی دریایی ارتش اولین خانواده موشک‌های دریا به ساحل را در اختیار گرفتیم که به زودی رونمایی خواهد شد. ارزیابی عملیاتی انجام شده و کاملا موفق بوده است و برای اولین بار این نوع موشک ساخته می‌شود که در منطقه وجود ندارد. در حوزه ساحل به دریا نیز ساخت موشک‌های با برد بالا و با قابلیت پنهانکاری با همکاری وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه نخبگانی کشور در دستور کار هست که ان‌شالله به زودی به نیروی دریایی الحاق خواهد شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.