تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 33462

توسعه اکوسیستم دانش بنیان راهی برای حضور دررقابت‌ بین المللی

توسعه اکوسیستم دانش بنیان راهی برای حضور دررقابت‌ بین المللی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، مجتبی حمیدیان، روز گذشته در آئین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) سنگ آهن که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، استاندار یزد، فرماندار بافق، مدیران شرکت‌های دانش بنیان و جمعی از مدیران و مسؤولان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، مجتبی حمیدیان، روز گذشته در آئین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) سنگ آهن که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، استاندار یزد، فرماندار بافق، مدیران شرکت‌های دانش بنیان و جمعی از مدیران و مسؤولان استان یزد و شهرستان بافق در مرکز اطلاعات و ارتباطات یزد برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه مدونی برای سرعت بخشیدن به توسعه فعالیت‌ها داریم که امیدواریم به زودی نتایج این برنامه مشخص و ملموس شود.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های یکساله شرکت در حوزه دانش بنیان به نقطه قابل قبولی رسیده است گفت: امروز شرکت‌های بزرگ صنعتی تبدیل به مگا صنعت شده اند و همزمان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: اگر نیازهای مگاصنعت به درستی شناسایی شود و مورد توجه قرار گیرد به طور حتم می‌توان به آینده موفق اقتصادی کشور امیدوار بود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری بافقی نو و خانه نخبگان بافق گفت: این فعالیت‌ها برای تأمین و ساماندهی نیروهای نخبه و کارآفرین است که خوشبختانه معاونت علمی ریاست جمهوری قول‌های خوبی برای حمایت از نیروهای کارآفرین و توسعه هسته‌های فناورانه داده است.
وی با بیان اینکه فعالیت این مراکز نیاز به سرمایه گذاری دارد تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی در گام بعدی راه اندازی صندوق CVC را دنبال کرد که امروز این صندوق با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.
حمیدیان اضافه کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی قبل از اینکه قانون جهش دانش بنیان ابلاغ و مجوزها صادر شود پیگیر سرمایه گذاری برای سرعت گرفتن فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بود اما صدور مجوزها، سرعت فعالیت‌ها را بالا برد و ما امروز شاهد انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.