تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 47114

زهرا نعمتی به امارات نمی‌رود؛ خداحافظی با پارالمپیک؟

زهرا نعمتی به امارات نمی‌رود؛ خداحافظی با پارالمپیک؟

میلاد وزیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت عدم اعزام زهرا نعمتی به مسابقات جهانی فزاع امارات که آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است، اظهار کرد: طی صحبتی که با زهرا نعمتی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در این اعزام حضور نداشته باشد تا تصمیم نهایی خود را برای شرکت در پارالمپیک

میلاد وزیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت عدم اعزام زهرا نعمتی به مسابقات جهانی فزاع امارات که آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است، اظهار کرد: طی صحبتی که با زهرا نعمتی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در این اعزام حضور نداشته باشد تا تصمیم نهایی خود را برای شرکت در پارالمپیک پاریس بگیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که با اعزام نشدن زهرا نعمتی به این تورنمنت امکان دارد سهمیه پارالمپیک پاریس را از دست بدهد، گفت: سهمیه‌هایی که گرفته می‌شود به نام ایران است و به نام شخص خاصی نیست، بنابراین عدم حضور وی در این تورنمنت به این معنا نیست که وی پارالمپیک را از دست می‌دهد. طی ۶ ماهی که تا پارالمپیک پاریس فرصت داریم در رشته‌های ریکرو، کامپوند زنان و مردان و W۱ از ورزشکاران چند مرحله رکوردگیری انجام می‌شود و در نهایت بهترین‌ها را برای پارالمپیک گزینش می‌کنیم. زهرا نعمتی بعد از بازی های پاراآسیایی هانگژو چین به دلیل شرایط روحی و روانی و مشکلات شخصی که داشتند تمرینات خود را به طور منظم پیگیری نکردند و آماده اعزام به این تورنمنت نبودند، بنابراین تصمیم گرفتند که در این اعزام حضور نداشته باشند و استراحت کنند. ما نیز به تصمیم او احترام گذاشتیم. البته طی چند روز گذشته خیلی سعی کردیم که او را متقاعد کنیم تا همراه غلامرضا رحیمی و زندی به امارات بروند اما ترجیح دادند فعلا استراحت کنند تا بعد از این مسابقات ببینیم چه تصمیمی خواهد گرفت. به هر صورت ما دوست داریم در این دوره از بازی‌های پارالمپیک نیز حضور داشته باشند.
وزیری تصریح کرد: سلامتی جسمی و روانی ورزشکار از کسب مدال برای ما ارزش بیشتری دارد به ویژه زهرا نعمتی که سرمایه ملی ماست و باید به نظرش احترام گذاشت.
سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ سهمیه کسب شده و به دنبال کسب ۲ سهمیه دیگر در امارات هستیم، این که با چه تعداد ورزشکار در پارالمپیک پاریس شرکت کنیم بستگی به سیاست کمیته ملی پارالمپیک دارد، در این زمینه ما بهترین نفرات را برای اعزام به کمیته ملی پارالمپیک اعلام می‌کنیم و در نهایت کمیته ملی پارالمپیک تصمیم می‌گیرد که با چه تعداد ورزشکار به این رویداد مهم اعزام شویم.
وی درباره زمان تشکیل اردوی تیم ملی پاراتیروکمان گفت: اردوی دو ورزشکار اعزامی از اول اسفند شروع می‌شود و تا ۹ اسفند ادامه خواهد داشت، سپس این دو ورزشکار ۱۰ اسفند به امارات می‌روند و ۱۲ اسفند مسابقات شروع می‌شود.
وزیری درباره علت عدم برگزاری اردو برای سایر کمانداران با توجه به این که از بازی های پاراآسیایی هانگژو چین تاکنون هیچ اردویی نداشتند، خاطرنشان کرد: بعد از این که پاراتیروکمان از فدراسیون تیروکمان جدا شد با یکسری مشکلات از نظر فضای تمرینی مواجه شدیم که قرار است بعد از بازگشت از امارات مشکل برطرف شود تا اردویی با حضور تمام کمانداران برگزار کنیم. تلاش بر این بود که تمام ورزشکاران به اردوی آمادگی دعوت شوند اما نبود فضای تمرینی دغدغه‌ای است که امیدوارم فدراسیون جانبازان و توان‌یابان و کمیته ملی پارالمپیک هر چه سریعتر فضای مناسبی را برای کمانداران در نظر بگیرند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر تمرینات را با غلامرضا رحیمی و زندی در یک باشگاه پیگیری می‌کنیم و بعد از این که فضای مناسب فراهم شد برنامه‌های آماده سازی خود را تا پارالمپیک پاریس به کمیته اعلام خواهم کرد تا طبق برنامه کارها را پیش ببریم.
سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان گفت: البته هر دو کماندار اعزامی تمرینات خود را به صورت غیرمتمرکز از هانگژو تاکنون داشتند و آماده شرکت در این تورنمنت هستند. البته زندی یکسری مشکلاتی از نظر کمان دارد که امیدوارم تا قبل از اعزام به امارات این مشکل برطرف شود تا دو سهمیه باقی مانده را نیز در امارات کسب کنیم.
وی در پایان افزود: از ۲۳ بهمن که من به همراه دو مربی دیگر هدایت تیم پاراتیروکمان را برعهده گرفتیم سعی کردیم شرایط آماده‌سازی این دو ورزشکار را به بهترین شکل ممکن فراهم کنیم تا بدون استرس و دغدغه برای کسب سهمیه راهی امارات شوند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.