تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 39663

زاخارووا: آمریکا چطور نتوانست تشدید تنش در خاورمیانه را پیش‌بینی کند؟!

زاخارووا: آمریکا چطور نتوانست تشدید تنش در خاورمیانه را پیش‌بینی کند؟!

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی آمریکا از اظهار نظر درباره محاسبات اشتباه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که نتوانستند تشدید تنش در «خاورمیانه» را پیش‌بینی کند، خودداری کرد. این سیاستمدار روس افزود: وضعیت چگونه است؟

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی آمریکا از اظهار نظر درباره محاسبات اشتباه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که نتوانستند تشدید تنش در «خاورمیانه» را پیش‌بینی کند، خودداری کرد.
این سیاستمدار روس افزود: وضعیت چگونه است؟ ایالات متحده آمریکا در مورد «تهاجم» روسیه به اوکراین به مدت دو ماه در پایان سال ۲۰۲۱ و دو ماه دیگر در آغاز سال ۲۰۲۲ به جهان اطلاع داد. و سپس واشنگتن بزرگترین درگیری نظامی را برای نزدیک‌ترین متحد خود که در قلمرو آن هزاران شهروند آمریکایی وجود دارد، از دست داد؟!
زاخارووا گفت: حقایق زیادی در مورد وضعیت اوکراین وجود دارد، تقویت رژیم کی‌یف با سلاح و آماده‌سازی هشت ساله خاک اوکراین برای تبدیل شدن به سکوی پرشی ضد روسیه. بنابراین در آن زمان، ۴ ماه قبل از فوریه ۲۰۲۲، آنگلوساکسون‌ها پیشینه اطلاعاتی لازم برای سرپوش گذاشتن بر تحریکات خود را ایجاد کردند و سپس به ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین) دستور دادند که گلوله‌باران دونباس را تشدید کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: چگونه است که هیچکس در ایالات متحده حداقل یک روز قبل از شروع تشدید تنش کنونی در «خاورمیانه»، یک کلمه حرف نزد؟ یک راز دیگر؛ این بدتر از ترور جان اف کندی است.
زاخارووا گفت: یادآوری می‌کنم که آمریکایی‌ها در همه جا ماهواره و پایگاه نظامی دارند، از جمله در این منطقه، وزارت دارایی آنها گردش بانکی همه دلارهای جهان را کنترل می‌کند، سرویس‌های اطلاعاتی شنود و نظارت بر تجهیزات و تجهیزات شرکت‌های فناوری اطلاعات آمریکا را انجام می‌دهند و مهمتر از همه، هیچکس در دولت جو بایدن (رئیس‌جمهوری آمریکا) به دلیل چنین شکست بزرگی استعفا نداد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که درگیری‌ها میان اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک‌های اطراف غزه همچنان ادامه دارد و مقاومت حماس در واکنش به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه؛ تل‌آویو، قدس، عسقلان، اسدود و شهرهای دیگر اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی قرار داده است.
در عملیات طوفان الاقصی که از روز شنبه توسط گردان‌های القسام علیه رژیم صهیونیستی آغاز شده است، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست کشته و بیش از ۲۰۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.