تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 25254

درخواست نماینده ماکو از رئیس جمهور برای تجدید نظر در ادامه کار وزیر راه

درخواست نماینده ماکو از رئیس جمهور برای تجدید نظر در ادامه کار وزیر راه

به گزارش ایسنا، محمد علیپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم فهیم استان آذربایجان غربی که با شناخت توطئه های دشمن و درک صحیح از شرایط کشور دست رد به سینه تفرقه افکنان زدند، گفت: دشمنی استکبار با ملت ایران دشمنی

به گزارش ایسنا، محمد علیپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم فهیم استان آذربایجان غربی که با شناخت توطئه های دشمن و درک صحیح از شرایط کشور دست رد به سینه تفرقه افکنان زدند، گفت: دشمنی استکبار با ملت ایران دشمنی عمیق و دیرینه است. استکبار جهانی در توطئه ترکیبی با دستاویز قرار دادن حمایت از آزادی و حقوق بشر به دروغ خود را حامی ملت ایران جا می زند.
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آمریکا به راستی به آزادی اعتقاد دارد چرا ناجوانمردانه ملت ایران را از فروش نفت خود محروم کرده و با اعمال تحریم های ظالمانه باعث می شود ملت ایران در تنگنا قرار گیرد؟ اگر آمریکا به راستی به حقوق بشر اعتقاد دارد چرا مانع ورود داروهای بیماران خاص به ایران می شود؟ اگر آمریکا خیرخواه ملت ایران است چرا از فروش هواپیماهای مسافربری به ایران جلوگیری می کند و ملت ایران را تحریم می کند.
علیپور تاکید کرد: آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و انگلیس دشمن اصلی ملت ایران هستند و ماهیت آنها برای ملت ایران شناخته شده است و ملت هرگز به ندای شوم آنها لبیک نخواهد گفت.
نماینده مردم ماکو  در ادامه در رابطه با مسائل حوزه انتخابیه اش خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: بارها تذکر داده ام از محل اعتبارات تخصیصی رهبری برای مهار آب های مرزی و انجام آبیاری بارانی بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه سد برای آبیاری قریب به ۲۰ هزار هکتار زمین شهرستان های حوزه انتخابیه هزینه شده و پروژه پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی دارد ولی به بهره برداری نهایی نرسیده است. در سفر شما به استان نیز بودجه آن مصوب شده اما سازمان برنامه و بودجه تخصیصی نداشته لذا به این سازمان و معاونت دستور دهید تا پروژه فوق سریع تر به بهره برداری نهایی برسد.
علیپور تذکری نیز به وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه داد و تاکید کرد: پاداش پایان خدمت سال ۱۴۰۰ فرهنگیان پرداخت نشده است و برای مطالبات آنها از صندوق ذخیره فرهنگیان، کمک هزینه ازدواج، فوت و سایر دیون معلمان از سال ۹۴ تا کنون اقدامی نشده است. همچنین کسورات بازنشستگان از مرداد ۱۴۰۱ با تاخیر چهار ماهه پرداخت شده که باعث تاخیر در پرداخت اقساط آنها شده است.
وی خواستار پرداخت سریع‌تر حق الزحمه معلمان اعزام به خارج شد و از وزیر راه گفت: بیش از یک سال است که پیگیر آسفالت روکش بخشی از حوزه انتخابیه هستم که متاسفانه وزارت راه در اجرای این پروژه تعلل دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: ادامه کار وزیر راه و شهرسازی با این شرایط راه به جایی نخواهد برد، لذا از شما می خواهم هرچه سریع‌تر در این رابطه تجدید نظر کنید.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.