تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۶
کد خبر : 20347

انتظاری که سابر برآورده نکرد/ حضور بی اثر بازیکن ۴۱ ساله اپه

انتظاری که سابر برآورده نکرد/ حضور بی اثر بازیکن ۴۱ ساله اپه

به گزارش ایسنا، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان مصر با اتفاقات متفاوتی برای ایران به پایان رسید. در این مسابقات تمام نگاه‌ها به تیم سابر بود تا بتواند نتیجه لازم را بگیرد که این اتفاق رخ نداد.  در بخش انفرادی علی پاکدامن، تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت اما با شکست برابر شمشیرباز گرجستانی از

به گزارش ایسنا، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان مصر با اتفاقات متفاوتی برای ایران به پایان رسید. در این مسابقات تمام نگاه‌ها به تیم سابر بود تا بتواند نتیجه لازم را بگیرد که این اتفاق رخ نداد.

 در بخش انفرادی علی پاکدامن، تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت اما با شکست برابر شمشیرباز گرجستانی از صعود به نیمه نهایی باز ماند و شانس کسب مدال را از دست داد.

اما در همان انفرادی، انتظار از دو شمشیرباز دیگر، محمد رهبری و محمد فتوحی ایران بیشتر بود. هر چند که حریفان آن‌ها از مصر و آمریکا بازیکنان قوی بودند اما به هر حال انتظار یک بازی نزدیک‌تر از این دو بازیکن ایرانی را داشتیم. رهبری پیش از این بازیکنان صاحب نام‌تری را شکست داده بود و بنابراین این توقع وجود داشت که برابر بازیکن مصری هم بازی نزدیکی را به نمایش بگذارد اما رهبری با نتیجه ۱۵ بر۱۰ شکست خورد و فتوحی هم با نتجیه ۱۵ بر ۶ مقابل شمشیرباز آمریکایی مغلوب شد.

نقطه قوت سابر ایران، رقابت تیمی است و در قهرمانی جهان تصور می‌شد ایران حریف مجارستان در مرحله یک چهارم نهایی باشد اما بر خلاف پیش بینی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ترکیه تن به شکست داد.

*عملکرد دو از انتظار مقابل ترکیه 

انتظاری که سابر برآورده نکرد/ حضور بی اثر بازیکن ۴۱ ساله اپه

مسئله مهم این است که برخی بازیکنان ترکیه برای تمرین به ایران می‌آمدند و همین بازیکنان توانستند سابریست‌های ایران را شکست دهند. نکته‌ای که در این دیدار به چشم آمد این بود که بازیکنان کلیدی ایران بازی همیشگی خود را به نمایش نگذاشتند. هر چند که تیم سابر ایران نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داشته است اما این را هم باید پذیرفت، نفراتی مانند علی پاکدامن و محمد رهبری بازی خوبی که در حد خودشان باشد را انجام ندادند.

علی پاکدامن در بازی مقابل ترکیه ۱۴ امتیاز گرفت اما ۱۴ امتیاز را از دست داد و گرفتن ۱۴ امتیاز از بازیکنی مانند پاکدامن خیلی اتفاق خوبی نیست.

محمد رهبری نمایش دور از انتظاری داشت و در این مسابقه ۱۲ امتیاز گرفت و ۱۶ امتیاز را از دست داد. رهبری با وجود توانایی‌های فنی که دارد اما در بزنگاه‌ها که باید خودش را نشان دهد، موفق نشده امتیازهای لازم را برای تیمش کسب کند. حتی در بازی مقابل اسپانیا هم ۳ امتیاز گرفت و ۵ امتیاز از دست داد و سپس سریعا تعویض شد.

در مورد تیم سابر ایران همیشه گفته شده است که جزو قدرت‌های جهان است بنابراین باید در رقابت‌های حساس هم قدرت خود را به نمایش بگذارد و شکست آن هم با اختلاف ۷ امتیاز مقابل ترکیه نتیجه قابل قبولی نیست.

شاید گفته شود که تیم ترکیه در مدتی پیش در قهرمانی اروپا تیم‌های مطرحی را شکست داده است و عنوان سومی را به دست آورده اما نکته این است که تیم ایران هم تیم دست و پا بسته یا مبتدی نیست که بخواهد مقابل ترکیه این چنین بازی کند. تیم سابر ایران در قهرمانی جهان انتظارات را برآورده نکرد و اگر می‌خواهد همچنان در جمع بهترین تیم‌های جهان بماند باید عملکرد بهتری را نشان دهد.

پیش از این هم گفته شد وقتی بازیکنی مانند رهبری در مواقع حساس نمی‌تواند نتیجه لازم بگیرد یعنی یک جای کار ایراد دارد. با توجه به تکرار این اتفاق در قهرمانی جهان و در رقابت حساس با ترکیه، کادرفنی باید به دنبال برطرف کردن این ایراد رهبری باشد.

*استفاده عجیب از یک بازیکن ۴۱ ساله در اپه

انتظاری که سابر برآورده نکرد/ حضور بی اثر بازیکن ۴۱ ساله اپه

در مسابقات قهرمانی جهان تنها نمی‌توان به تیم سابر انتقاد داشت و باید نقدی هم از تیم اپه داشت. مهمترین نقد به اپه، استفاده از یک بازیکن ۴۱ ساله است که حتی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. تیم اپه سه نماینده در بخش مردان داشت که دو نفر از آن‌ها محمد رضایی ۲۱ ساله و محمد رحیمی به جدول مقدماتی صعود کردند که البته آن‌ها هم به جدول اصلی مسابقات نرسیدند اما محمد رضایی ۴۱ ساله در همان مرحله گروهی حذف شد.

محمد رضایی سال‌ها عضو تیم ملی ایران بوده و اوج خودش را نشان داده است اما مشخص نیست چرا همچنان این اصرار هست که در تیم ملی حضور داشته باشد آن هم در شرایطی که بعد از این همه سال حضور در  تیم ملی حتی نمی‌تواند از مرحله گروهی صعود کند؟

تیم اپه هم نیاز به بازنگری دارد و اگر قرار است بازیکن ۴۱ ساله نتیجه نگیرد، پس بهتر است برای یک بازیکن جوان‌تر هزینه شود. به هر حال این بازیکن ۴۱ ساله هر چه در توان داشته را نشان داده است و به نظر نمی‌رسد در سن ۴۱ سالگی چیز بیشتری برای عرضه کردن داشته باشد.

*نیاز زنان به حضور بیشتر در مسابقات

در بخش زنان، حضور نمایندگان اپه و سابر در جدول اصلی مسابقات اتفاق خوبی بود. البته هم در انفرادی و هم تیمی با توجه به اینکه نمایندگان ایران رنکینگ پایینی داشتند، طبیعی بود در قرعه کشی با حریفان قدرتمندی رقابت داشته باشند. از این رو نیاز به حضور  زنان شمشیرباز در مسابقات بیشتر از قبل احساس می‌شود و فدراسیون باید اعزام‌های بیشتری را برای زنان در نظر بگیرد. نکته مهم‌تر اینکه فدراسیون برای رقابت تیمی باید چهارنفر را اعزام کند تا شاهد این نباشیم که وقتی یکی از ملی‌پوشان اپه مصدوم شد، برای اینکه تیم ناقص نباشد از یک ملی پوش فلوره استفاده کنند.

پس از مسابقات نیز رنکینگ اعلام شد که نمایندگان ایران صعود چشم گیری داشتند بنابراین حضور در مسابقات می‌تواند در رنکینگ آن‌ها تاثیر زیادی داشته باشد و نباید اعزام دختران یک یا دو مسابقه در سال باشد. 

نتایج شمشیربازان در قهرمانی جهان

انتظاری که سابر برآورده نکرد/ حضور بی اثر بازیکن ۴۱ ساله اپه

*اسلحه سابر:

بخش مردان

انفرادی: علی پاکدامن ۷، محمد رهبری ۴۷، محمد فتوحی ۵۶ و نیما زاهدی ۶۵

تیمی: ۹ جهان

بخش زنان

انفرادی: فائزه رفیعی۳۹، پریماه برزگر ۷۵، نجمه سازنچیان ۱۱۶

تیمی: ۲۸ جهان

*اسلحه اپه:

بخش مردان

انفرادی: محمد رضایی (۲۱ساله) ۹۵، محمد رحیمی ۹۷ و محمد رضایی(۴۱ ساله) ۱۷۹

تیمی: ۴۲ جهان

بخش زنان

انفرادی:اعظم بختی ۶۳ و مهسا پور رحمتی ۱۰۸

تیمی: ۳۲ جهان

*اسلحه فلوره

بخش زنان

انفرادی: هانیه خوشخواهی۱۱۰ و زهرا کارگر ۱۱۷

 انتهای پیام 

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.