تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر : 36894

رکورد دمای هوا در ترکیه شکسته شد

رکورد دمای هوا در ترکیه شکسته شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دوآر، طی روزهای گذشته استان هاتای ترکیه یک رکورد تاریخی در افزایش دما به ثبت رسانده و دمای برخی مناطق در این استان از ۵۰ درجه سلیسیوس عبور کرده است. درواقع با این اتفاق رکورد دما در کل ترکیه شکسته شده است. تا پیش از این بیشترین دمای

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دوآر، طی روزهای گذشته استان هاتای ترکیه یک رکورد تاریخی در افزایش دما به ثبت رسانده و دمای برخی مناطق در این استان از ۵۰ درجه سلیسیوس عبور کرده است. درواقع با این اتفاق رکورد دما در کل ترکیه شکسته شده است. تا پیش از این بیشترین دمای ثبت‌شده در ترکیه ۴۹.۱ درجه سانتیگراد و مربوط به استان شرناق، بوده است.
هاتا یکی از استان‌هایی است که بیشترین آسیب را از زلزله‌های روز ۶ فوریه در ترکیه دیده و در فصل تابستان هم شاهد گرمای شدید هوا بوده است. مردم زلزله‌زده در این استان همچنین با کمبود آب مواجه هستند و برای دریافت آب آشامیدنی مجبور هستند ساعت‌های طولانی در صف تحویل آب نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد بمانند.
بیشتر سازمان هواشناسی ترکیه گفته بود که میزان دما در این کشور به ۶ تا ۱۰ درجه بیشتر از متوسط فصلی آن طی هفته جاری افزایش خواهد یافت.
سازمان هواشناسی جهانی هم هشدار داده که با شکل گرفتن موج گرمای شدید در آمریکا، مدیترانه، شمال آفریقا، خاورمیانه و برخی کشورهای آسیایی ممکن است شاهد ثبت رکوردهای ملی، دما در برخی کشورها باشیم.
آمارهای مؤسسه کپرنیکوس، نشان می‌دهد که دمای هوای جهان در جولای سال جاری به بالاترین میزان در ۸۳ سال گذشته خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.