تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 39094

روش جدید بین ایران و عراق برای پرداخت بدهی گازی

روش جدید بین ایران و عراق برای پرداخت بدهی گازی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از خبرگزاری دولتی عراق، علی العلاق، رئیس کل بانک مرکزی عراق، طی مصاحبه‌ای گفت: گفتگوها به طور منظم در زمینه تجارت با ایران در جریان است تا از قرار گرفتن این کشور در معرض نقض تحریم‌های آمریکا جلوگیری شود. وی گفت: از آن جهت که بخشی از تجارت عراق

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از خبرگزاری دولتی عراق، علی العلاق، رئیس کل بانک مرکزی عراق، طی مصاحبه‌ای گفت: گفتگوها به طور منظم در زمینه تجارت با ایران در جریان است تا از قرار گرفتن این کشور در معرض نقض تحریم‌های آمریکا جلوگیری شود.
وی گفت: از آن جهت که بخشی از تجارت عراق با ایران به صورت کالا به کالاست، بانک مرکزی عراق به دنبال رسیدن به یک ساختار شفاف و روشن در تعامل تجاری با ایران است و در سایه گفتگوهای در دست انجام به آن دست خواهد یافت.
این مقام عراقی تصریح کرد: توافق شده تا بدهی‌های گازی این کشور به ایران با روشی جدید که مورد توافق دو طرف است، پرداخت شود. اقداماتی هم در زمینه فراهم کردن بستر استفاده از ارزهای ملی دیگر کشورها در تجارت با عراق از جمله روپیه هند، یورو، لیر ترکیه و درهم امارات در دست انجام است.
العلاق گفت: پیشرفت‌های چشم‌گیری در پذیرش ارزهای خارجی فوق الذکر بین عراق و مقامات کشورها حاصل شده که می‌تواند روند تعاملات تجاری بین عراق و کشورهای مذکور را بهبود بخشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.