تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 34514

رد ادعای رییس فدراسیون زورخانه‌ای درباره حق سفره پهلوانان

رد ادعای رییس فدراسیون زورخانه‌ای درباره حق سفره پهلوانان

به گزارش ایسنا، ۴ سال پیش و پس از درخواست و پیگیری مجتبی جوهری رییس وقت فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و دستور وزیر ورزش و جوانان، مصوب شد ۳ پهلوان کشور که بیش از ۳ بار موفق به دریافت بازوبند پهلوانی شده‌اند حق سفره مادام‌العمر دریافت کنند. بر همین اساس قرار بود به جابر صادق‌زاده،

به گزارش ایسنا، ۴ سال پیش و پس از درخواست و پیگیری مجتبی جوهری رییس وقت فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و دستور وزیر ورزش و جوانان، مصوب شد ۳ پهلوان کشور که بیش از ۳ بار موفق به دریافت بازوبند پهلوانی شده‌اند حق سفره مادام‌العمر دریافت کنند.
بر همین اساس قرار بود به جابر صادق‌زاده، سید محمود میران و آرش مردانی که هر کدام به ترتیب ۵، ۴ و ۳ مرتبه موفق به دریافت بازوبند پهلوانی کشور شده بودند، به صورت مادام العمر ماهیانه مبلغی به عنوان حق سفره پرداخت شود. این مبلغ در همان ابتدا ۳ میلیون و پانصد هزار تومان به صورت ماهیانه مصوب شد و قرار شد همراه با افزایش تورم بر مقدار این مبلغ نیز اضافه شود.
اما در شرایطی که جدا از بودجه مصوب وزارت ورزش و جوانان، مجلس شورای اسلامی نیز بودجه قابل توجه ۱۸ میلیارد تومانی را به فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای اختصاص داده است تا در جهت رشد و توسعه این رشته گام بردارد، پهلوانانی نظیر میران و صادق‌زاده با وجود گذشت ۴ سال هیچ مبلغی را بابت حق سفره پهلوانی دریافت نکرده‌اند و مشخص نیست چرا فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای علی‌رغم دریافت این بودجه کلان حتی از پرداخت این مبلغ اندک به پهلوانان ایران تاکنون خودداری کرده است؟
پس از انتشار این خبر در ایسنا، مهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به نبود ردیف بودجه، پرداخت حق سفره پهلوانان این ورزش در گرو تصمیم‌گیری شورای معاونین وزارت ورزش و جوانان است.
اما مجتبی جوهری رییس سابق فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، درباره اظهارات باران چشمه به ایسنا گفت: ۴ سال پیش این مصوبه را با پیگیری‌های زیاد از شورای معاونین وزارت ورزش گرفتیم. در نهایت با دستور مستقیم وزیر وقت ورزش قرار شد به صادق زاده، میران و مردانی به عنوان پهلوانانی که بیش از ۳ مرتبه متوالی موفق به دریافت بازوبند شده‌اند، ماهیانه مبلغ ۳ و نیم میلیون تومان ماهیانه و به صورت مادام‌العمر به عنوان حق سفره پرداخت شود. این مبلغ نیز به میزان بودجه فدراسیون اضافه شد و ما نیز تا زمانی که در این سمت حضور داشتیم این مبلغ را به آن‌ها پرداخت کردیم.
وی افزود: زمانیکه بنده ریاست فدراسیون زورخانه‌ای را بر عهده گرفتم کل بودجه فدراسیون زورخانه‌ای مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که در سال آخر به یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان رسید که به این میزان مبلغ حق سفره ۳ پهلوان نیز اضافه شد. همچنین در ۲ نوبت مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان از سوی ادارات کل به هیات‌های استانی زورخانه ای پرداخت شد که نقش مهمی در رشد و توسعه مسابقات این رشته در سطح کشور داشت تا جاییکه در مسابقات ما تا یک هزار ورزشکار شرکت می‌کردند و مسابقات پیشکسوتان نیز به هفتصد نفر رسید اما در حال حاضر با وجود افزایش شدید مبلغ پرداختی به فدراسیون زورخانه‌ای، تعدادی کمی در مسابقات شرکت می کنند و تعداد برگزاری مسابقات نیز بسیار کم شده است.
رییس سابق فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای ادامه داد: ما در زمان شروع کارمان زمانیکه در خدمت مرحوم پهلوان عباس زندی بودیم، ایشان با جدیت تاکید کرد که موضوع حق سفره پهلوانان مورد پیگیری قرار بگیرد و احیا شود.  پس از تصویب این موضوع در هیات رییسه فدراسیون، ما نیز مکاتبات زیادی را با وزارت ورزش انجام دادیم تا پیگیر حق سفره پهلوانان شیم.  در نهایت وزارت ورزش از ما خواست سوابق مربوط به بحث پرداخت حق سفره در ورزش پهلوانی ایران را جمع آوری کنیم که ما تمامی سوابق از زمان قبل از انقلاب را تهیه کردیم و در اختیار وزارت ورزش گذاشتیم. پیش از انقلاب و زمانیکه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در ایران فعالیتی نداشته، سازمان ورزش مصوب کرده بود به پهلوانانی که ۳ دوره متوالی موفق به کسب بازوبند پهلوانی کشور می‌شوند حق سفره پرداخت شود تا این پهلوانان با دریافت این مبالغ بتوانند از عهده انتظاراتی که عموما افراد تهیدست از آن‌ها داشتند را برآورده کنند و با این اقدام نیز مسئولیت اجتماعی خود را جدی بگیرند. همچنین پهلوانی که مثلا یک سال بازوبند گرفته بود حق سفره برای یک سال دریافت می‌کرد.
وی تصریح کرد: ما این سوابق را جمع آوری و در اختیار وزارت ورزش گذاشتیم و در نهایت با مصوبه شورای معاونین و دستور وزیر ورزش قرار شد حق سفره به صورت مادام العمر به ۳ پهلوان ما داده شود. البته در آن زمان پیشنهاد ما پرداخت مبلغ ۵ میلیون تومان ماهیانه بود که در نهایت ۳ میلیون و پانصد هزار تومان تصویب شد.
جوهری خاطرنشان کرد: هزینه حق سفره ۳ پهلوان ایران از همان ۴ سال پیش به بودجه فدراسیون اضافه شد و فدراسیون موظف به پرداخت این مبلغ است و دیگر نیازی به مصوبه شورای معاونین وزارت ورزش ندارد چرا که ۴ سال پیش این کار انجام شده است. باید بودجه کلانی که در اختیار فدراسیون قرار گرفته در اختیار استان ها نیز قرار بگیرد تا بتوانند برنامه هایشان را جلو ببرند تا شاهد رشد ورزش‌های زورخانه‌ای باشیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.