تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 35755

رای‌گیری پارلمان مجارستان برای عضویت سوئد در ناتو ناکام ماند

رای‌گیری پارلمان مجارستان برای عضویت سوئد در ناتو ناکام ماند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، اکثر نمایندگان اپوزیسیون مجارستان امروز در نشست ویژه پارلمان برای تأیید عضویت سوئد در ناتو حضور داشتند، اما قانون‌گذاران حزب حاکم «فیدس» که دو سوم کرسی‌ها را در اختیار دارند، در پارلمان حاضر نشدند. تنها دو عضو از ۳۱ عضو ناتو هنوز

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، اکثر نمایندگان اپوزیسیون مجارستان امروز در نشست ویژه پارلمان برای تأیید عضویت سوئد در ناتو حضور داشتند، اما قانون‌گذاران حزب حاکم «فیدس» که دو سوم کرسی‌ها را در اختیار دارند، در پارلمان حاضر نشدند.
تنها دو عضو از ۳۱ عضو ناتو هنوز عضویت سوئد در این اتحاد نظامی را تأیید نکرده‌اند، یعنی مجارستان و ترکیه. تا زمانی که تمامی این ۳۱ کشور به‌صورت رسمی موافقت خود را با پیوستن سوئد اعلام نکنند، این کشور نوردیک عضو ناتو نخواهد شد.
برخی منابع خبری در مجارستان اعلام کردند که حزب حاکم ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان قصد دارد از تصویب این موافقت تا زمان استراحت پارلمان خودداری کند. این یعنی ممکن است عضویت سوئد در ناتو در ماه سپتامبر تایید شود. همچنین انتظار می‌رود که ترکیه در فصل پاییز موافقت خود را اعلام کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.