تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 4121

رایزنی حسین الشیخ و وزیر خارجه مصر با محوریت تحولات فلسطین

رایزنی حسین الشیخ و وزیر خارجه مصر با محوریت تحولات فلسطین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و سامح شکری، وزیر خارجه مصر در مقر وزارت خارجه این کشور در قاهره با یکدیگر دیدار کردند و دیاب اللوح، سفیر فلسطین در مصر نیز در این نشست حضور داشت. در این دیدار سیاست “آپارتاید” مقامات رژیم اشغالگر

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و سامح شکری، وزیر خارجه مصر در مقر وزارت خارجه این کشور در قاهره با یکدیگر دیدار کردند و دیاب اللوح، سفیر فلسطین در مصر نیز در این نشست حضور داشت.

در این دیدار سیاست “آپارتاید” مقامات رژیم اشغالگر از طریق گسترش شهرک سازی در کرانه باختری، تخریب هدفمند نوار غزه، حملات زمینی، هوایی و دریایی، تخریب منازل فلسطینیان و زیر ساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

حسین الشیخ، مواضع مصر به عنوان شریک فلسطین را ارج نهاد.

وی همچنین ابتکار عمل عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر برای مشارکت در ارائه ۵۰۰ میلیون دلار جهت بازسازی نوار غزه را ستود و تاکید کرد، این مواضع مصر با مواضع تاریخی در قبال مسأله فلسطین هماهنگ است.

مصر از سال‌ها پیش در درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها نقش چشمگیری داشته و تلاش‌ها برای احیای روند صلح که از سال ۲۰۱۴ متوقف شده را رهبری می‌کند.

دهم ماه مه رژیم صهیونیستی حملات به نوار غزه را شروع کرد و در نتیجه آن در غزه ۲۱۸ فلسطینی شهید و بیش از ۱۵۰۰ تن زخمی شدند. در کرانه باختری هم دستکم ۲۵ تن در اثر درگیری‌ها جان باختند.

این جنگ پس از ۱۱ روز با میانجیگری قاهره و با حمایت بین‌المللی در توقف جنگ و درگیری و برقراری آرامش پایان یافت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.