تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 18679

رئیس‌جمهوری کوبا به آمریکا تاخت

رئیس‌جمهوری کوبا به آمریکا تاخت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میگوئل دیاز-کانل، رئیس‌جمهوری کوبا در سخنانی از ایالات متحده بابت محروم کردن کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه از شرکت در اجلاس قاره آمریکا انتقاد و از کسانی از جمله آندرس لوپز اوبرادو، رئیس‌جمهوری مکزیک که دعوت برای شرکت در این اجلاس را بابت این محرومیت رد کرد، قدردانی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میگوئل دیاز-کانل، رئیس‌جمهوری کوبا در سخنانی از ایالات متحده بابت محروم کردن کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه از شرکت در اجلاس قاره آمریکا انتقاد و از کسانی از جمله آندرس لوپز اوبرادو، رئیس‌جمهوری مکزیک که دعوت برای شرکت در این اجلاس را بابت این محرومیت رد کرد، قدردانی کرد.

دیاز-کانل گفت: هرگاه دولت‌ها ما را از حق صحبت محروم کنند، مردمی برای ارائه ما و برای اینکه از طرف ما صحبت کنند، آنجا خواهند بود.  

رئیس‌جمهوری کوبا افزود: دیگران هم قبلا همین کار را امتحان کرده و در معرض کودتاها… و کمپین های فراملی ترور مثل عملیات کندور قرار گرفتند. کوبا از نشست قاره آمریکا محروم شد، در واقع از مکان طبیعی خودش جدا شد. آنها تهاجم‌ها را تامین مالی می‌کنند و به حملات از حملات مختلف علیه انقلاب‌ها ادامه می‌دهند.

رهبر کوبا تاکید کرد که مردم کشورش “بازماندگان محترم ۶۳ سال محاصره و ننگ آن امپراتوری قدرتمندی هستند که ۳۰ برابر بزرگتر از جزیره ماست.”

او از کشورهایی که دست رد به سینه آمریکا زدند و در اجلاس قاره آمریکا شرکت نکردند، قدردانی کرد. نهمین نشست قاره آمریکا که در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، تحت‌الشعاع جنجالی بر سر تصمیم آمریکا برای عدم دعوت از سه کشور کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.