تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 42891

ذخیره سازی گاز توسط صنایع توقف تولید در زمستان‌ را کاهش می دهد

ذخیره سازی گاز توسط صنایع توقف تولید در زمستان‌ را کاهش می دهد

حسن مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر؛ درباره‌ی طرح ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع برای جبران نا ترازی انرژی در زمستان‌ها گفت: دولت با ابلاغ آئین‌نامه‌ای به صنایع توصیه کرده که در راستای ذخیره‌سازی گاز برای زمستان‌های خود در حل ناترازی انرژی حرکت کنند. این نماینده‌ی مجلس یازدهم در ادامه

حسن مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر؛ درباره‌ی طرح ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع برای جبران نا ترازی انرژی در زمستان‌ها گفت: دولت با ابلاغ آئین‌نامه‌ای به صنایع توصیه کرده که در راستای ذخیره‌سازی گاز برای زمستان‌های خود در حل ناترازی انرژی حرکت کنند.
این نماینده‌ی مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه کشورهای پیشرفته‌ی دنیا صنایع در کشورهای پیشرفته‌ی دنیا به سمت ذخیره سازی گاز حرکت کرده‌اند افزود: دنیا در کشور ما نیز باید برای حل این مشکل خود با توجه به مشکلات عدیده‌ای که دولت برای تأمین گاز در زمستان‌ها دارد به سمت تأمین و مخازن برای ذخیره سازی گاز حرکت کند.
مرادی در ادامه افزود: با این حرکت صنایع به سمت ذخیره‌سازی گاز، ما نباید نگران تأمین گاز صنایع در زمستان‌ها باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: صنایع با قطع گازشان در زمستان‌ها ضرر هنگفتی می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود که تولیدات آنها نیز گران شود تا به این وسیله ضرر و زیان خود را جبران کنند در صورتی که اگر گاز در اختیار آنها باشد متحمل ضرر نخواهند شد و در نهایت مردم مجبور به پرداخت این ضرر و زیان نخواهند بود.
این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: ذخیره سازی گاز یکی از برنامه‌های دیگری ست که دولت برای حل مشکل ناراضی گاز در زمستان‌ها در دستور کار خود قرار داده است و با استفاده از آن صنایع می‌توانند در تابستان‌ها که مازاد تولید داریم گاز را ذخیره و در زمستان‌ها و در دوران پیک مصرف از آن استفاده کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه افزود: این اقدام یک مسئله‌ی دو سر سود برای صنایع است و از این سرمایه‌گذاری جلوی تعطیلی خود در زمستان‌ها را می‌گیرم کشورهای اروپایی در این حوزه پیشرفت زیادی کرده‌اند و ما متأسفانه هنوز در این زمینه گامی بر نداشته‌ایم و در این حوزه خیلی عقب هستیم.
مرادی گفت: یکی از مشوق‌های مهم در زمینه تخفیف گازی بزرگ دولت به صنایع است که گاز تحویلی به صنایع در جهت ذخیره‌سازی گاز معادل تعرفه گاز طبیعی برای مصارف معمول آن‌ها است و در فصول سرد سال که قیمت گاز افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند، صنایع می‌توانند با ذخیره‌سازی گاز و تخفیف بزرگ گازی که از دولت بابت سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های ذخیره‌سازی دریافت می‌کنند.
این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: کشورهای اروپایی اهمیت ذخیره سازی گاز را به رسمیت شناخته‌اند و به طور متوسط ۲۵ درصد از کل مصرف به این منظور اختصاص می‌یابد. به همین ترتیب، کشورهای مختلف به طور متوسط ۱۲ درصد از مصرف گاز را به ذخیره سازی اختصاص می‌دهند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.