تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 42973

دوچرخه‌سواری ایران فقط در یک ماده سهمیه المپیک دارد

دوچرخه‌سواری ایران فقط در یک ماده سهمیه المپیک دارد

به گزارش ایسنا، دوچرخه‌سواری ایران در المپیک پاریس صاحب یک سهمیه در بخش جاده شده ولی درباره تعداد ماده‌هایی که ایران می‌تواند در رقابت‌های دوچرخه‌سواری این بازی‌ها شرکت کند ابهامی به وجود آمده است. رشته جاده شامل دو ماده استقامت جاده و تایم‌تریل انفرادی است. در حال حاضر ابهامی که برای رکابزنان ایجاد شده، این

به گزارش ایسنا، دوچرخه‌سواری ایران در المپیک پاریس صاحب یک سهمیه در بخش جاده شده ولی درباره تعداد ماده‌هایی که ایران می‌تواند در رقابت‌های دوچرخه‌سواری این بازی‌ها شرکت کند ابهامی به وجود آمده است.
رشته جاده شامل دو ماده استقامت جاده و تایم‌تریل انفرادی است. در حال حاضر ابهامی که برای رکابزنان ایجاد شده، این است رکابزنان اعزامی در هر دو بخش استقامت جاده و تایم‌تریل انفرادی رکاب می‌زنند یا تنها باید در استقامت جاده شرکت کنند.
با توجه به سهمیه‌هایی که به کشورها تعلق گرفته است، ایران در حال حاضر تنها در استقامت جاده صاحب سهمیه است و نامش در بخش کشورهایی که در ماده تایم‌تریل انفرادی سهمیه دارند، دیده نمی‌شود. بنابراین در حال حاضر هر رکابزنی از ایران که به المپیک پاریس اعزام می‌شود تنها در اسقامت جاده حضور خواهد داشت.
با توجه به اینکه فدراسیون دوچرخه‌سواری هم اعلام کرده است در نظر دارد یک رکابزن جوان را به المپیک اعزام کند، از الان چالش‌هایی بین همان رکابزنان جوان ایجاده شده است و هر کسی حق خود می‌داند که به این بازی‌ها اعزام شود. از این رو فدراسیون باید سازوکار مشخصی را برای انتخاب رکابزن اعزامی اعلام کند تا تنها دوچرخه‌سوار ایران با کمترین حاشیه انتخاب شود.
قرار است هفته آینده جلسه کمیته فنی فدراسیون برگزار شود باید دید در پایان این جلسه چه دستورالعملی اعلام می‌شود.
از طرفی انتظار می‌رود هر کس به المپیک می‌رود، به ناکامی‌های این رشته در المپیک پایان دهد و بتواند بعد از گذشت ۱۶ سال دست کم مسابقه را تمام و از خط پایان گذر کند.

کشورهایی که سهمیه تایم‌تریل انفرادی دارند

بیشتر بخوانید:
از بدن‌های غیر طبیعی در اردو تا پیاده‌شدن به‌دردنخور در المپیک!
سناریوی تکراری دوچرخه‌سواری ایران در المپیک
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.