تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 45946

دوپینگ؛ معضل جدی جودوکاران پارالمپیکی!

دوپینگ؛ معضل جدی جودوکاران پارالمپیکی!

وحید نوری در گفت‌وگو با ایسنا، از حضورش در مسابقات گرند پری آلمان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است اما چون سهمیه را کسب کرده‌ام این تورنمنت برای من نوعی تدارکات برای ارتقای امتیاز و رنکینگم است. در حال حاضر از نظر رنکینگ سوم جهان هستم، سعی دارم

وحید نوری در گفت‌وگو با ایسنا، از حضورش در مسابقات گرند پری آلمان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است اما چون سهمیه را کسب کرده‌ام این تورنمنت برای من نوعی تدارکات برای ارتقای امتیاز و رنکینگم است. در حال حاضر از نظر رنکینگ سوم جهان هستم، سعی دارم در آلمان با کسب مدال طلا رنکینگ خود را تا جایگاه اولی ارتقاء دهم تا در پارالمپیک پاریس با قرعه خوبی روبرو شوم.
وی گفت: در پارالمپیک توکیو و بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین در دسته مثبت ۹۰ کیلوگرم طلا کسب کردم، سعی دارم در پاریس نیز از عنوان قهرمانی خود دفاع کنم و بهترین عملکرد را داشته باشم..
نوری درباره حریفان خود گفت: نسبت به حریفانم شناخت کامل دارم، حتی در آلمان نیز ۱۲ جودوکاری که رنکینگ یک تا دوازدهم جهان را دارند حضور خواهند داشت و این فرصت خوبی است تا قبل از پارالمپیک با رقابت با آنها به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرم. تنها حریفی که شناخت ندارم جودوکاری از گرجستان است که تا امروز رقابتی با او نداشته ام.
وی همچنین با اشاره به معضل دوپینگ در بین جودوکاران پارالمپیکی، تصریح کرد: متاسفانه به خاطر دوپینگ جودوکاران خوبی را از دست دادیم و اکثر آن ها ناخواسته و به دلیل عدم آگاهی قربانی دوپینگ شدند. به عنوان مثال؛  امید جعفری اگر دوپینگش مثبت اعلام شد به خاطر این بود که اطلاع نداشت بتامتازون ماده ممنوعه است و به دلیل حساسیت از این دارو استفاده کرده بود و همین ناآگاهی وی سبب شد تا به مدت ۶ ماه از حضور در میادین محروم شود. در حال حاضر با همکاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک دوره‌های آموزشی دوپینگ زیر نظر متخصصان برای ورزشکاران برگزار می‌شود تا نسبت به داروها و مکمل‌هایی که استفاده می‌کنند آگاهی کامل پیدا کنند تا ناخواسته دچار دوپینگ نشوند.
نوری در پایان با بیان این که از نظر مهارت های روانی نیز تحت آموزش‌های لازم قرار داریم، افزود: به جز یادگیری مهارت‌های تکنیکی، با همکاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک و زیر نظر متخصصان روانشناس آموزش‌های خوبی را برای ارتقای مهارت‌های روانی داریم که امیدوارم با کسب مدال طلا در پاریس زحمات مسئولان را جبران کنم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.