تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 16068

تغییر کادر فنی تیم‌های ملی بسکتبال زنان بررسی می‌شود

تغییر کادر فنی تیم‌های ملی بسکتبال زنان بررسی می‌شود

به گزارش ایسنا، با برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و فتانه ملک نیز سمت نایب رئیسی زنان فداسیون را برعهده گرفت. ملک در گفت‌وگو با ایسنا به برنامه خود برای جبران فاصله بسکتبال زنان ایران با رقبای آسیایی و بین‌المللی اشاره و بیان کرد: همه تلاش خود را

به گزارش ایسنا، با برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و فتانه ملک نیز سمت نایب رئیسی زنان فداسیون را برعهده گرفت.

ملک در گفت‌وگو با ایسنا به برنامه خود برای جبران فاصله بسکتبال زنان ایران با رقبای آسیایی و بین‌المللی اشاره و بیان کرد: همه تلاش خود را در بخش آموزش و رده‌های پایه می‌کنیم چون مشکلات و فاصله‌مان با رقبا نیاز به زمان دارد یعنی باید از جامعه بسکتبال و مسئولان بخواهیم که نتیجه‌گرا فکر نکنند و در کوتاه مدت منتظر تغییر اساسی نباشند. باید زمان داشته باشم که پایه‌ای کار کنیم. بنابراین بیشتر به امور رده‌های پایه می‌پردازیم و در کنار آن آموزش مربیان و داوران را دنبال می‌کنیم. ضمن اینکه اگر موفق شویم از مربیان خارجی برای کار بهتر در رده‌های پایه و همچنین تبادل اطلاعات با مربیان داخلی استفاده کنیم، تاثیرگذار خواهد بود.

او در مورد تبعیض‌های بین زنان و مردان بسکتبال از جمله نحوه اختصاص سالن و فضاهای ورزشی گفت: نمی‌خواهم در حق عزیزانی که قبلا بوده و کار کرده‌اند، بی‌انصافی کنم چون تلاش کرده‌اند نگاه بهتری به زنان داشته باشند اما همه شرایط دست به دست هم می‌دهد. فضا و اماکن بسکتبالی ما کم است و برای برگزاری مسابقات رده بالا فقط سالن آزادی را در اختیار داریم که می‌تواند میزبان ایونت‌های بین‌المللی ما باشد. همین نشان می‌دهد که از نظر تجهیزات و اماکن در مضیقه هستیم و تلاش می‌کنیم فضاهای بیشتری برای زنان و مردان بگیریم.

نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه به دلیل جمعیت بیشتر مردان فضاهای بیشتری به آنها تعلق می‌گیرد، ادامه داد: خوشبختانه دید ریاست فدراسیون ایجاد شرایط بهتر برای زنان است. از وقتی هم که آمدیم لیگ زنان و اردوهای ملی در آزادی برگزار شد. باید بررسی کنیم که چه مناطقی می‌تواند کمک بیشتری به ما کند چون هیات تهران هم در مضیقه است. بنابراین تقسیم سالن و فضا به نسبت جمعیت انجام می‌شود و روزهای کمتری به زنان می‌رسد. این می‌طلبد که اداره کل‌های تربیت بدنی نگاه بهتری به زنان و اختصاص امکانات بهتر به آنها داشته باشند. بسکتبال می‌تواند با برگزاری ایونت‌های مختلف دیده شود و بین جوانان جذابیت ایجاد کند، در نتیجه نیازمند همراهی بیشتر مسئولان نهادها و ارگان‌های مختلف است.

لیگ رفت و برگشتی می‌شود

او به جابه‌جایی سالن برگزاری مسابقات زنان در فصل گذشته و دشواری رفت و آمد برای تیم‌ها اشاره و بیان کرد: لیگ به شکل رفت وبرگشت است اما دو سال گذشته به دلیل کرونا و برای کنترل شرایط و پروتکل‌های بهداشتی مجبور بودند به صورت متمرکز برگزار کنند اما لیگ بعدی رفت و برگشت خواهد بود و تیم‌ها باید میزبانی مسابقات خود را قبول کنند. بنابراین فشار میزبانی از مرکزیت برداشته می‌شود.

تجمع ملی‌پوشان ممنوع !

ملک از اجرایی شدن قانون محدودیت جذب بازیکن ملی‌پوش در فصل آینده خبر داد و گفت: این موضوع حتما در آیین‌نامه لیگ‌ها ذکر می‌شود. این مشکل متاسفانه بنا به هر دلیلی در آیین‌نامه لیگ گذشته ذکر نشده بود که در نتیجه بی‌توجهی به آن کیفیت مسابقات پایین می‌آید و ملی‌پوشان در تعدادی تیم جمع و بقیه تیم‌ها محروم می‌شوند. بنابراین در آیین‌نامه قطعا محدودیت جذب نفرات لحاظ می‌شود تا توزیع مناسب‌تری بین تیم‌ها انجام شود.

او به تلاش برای ورود اسپانسرهای حاضر در بخش مردان به بخش زنان گفت: اگر بتوانیم سازوکاری را داشته باشیم که اسپانسرهای بخش مردان مسئولیت یک تیم زنان را حداقل در رده‌های پایه برعهده بگیرند، به بسکتبال زنان کمک می‌شود. در غیر این صورت همچنان برای هزینه‌های زنان در مضیقه خواهیم بود. امیدوارم پیشنهاد و درخواست ما در این زمینه به شکل آیین‌نامه درباید.

احتمال تغییر کادر فنی تیم‌های ملی

نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که کادر فنی تیم‌های ملی زنان تغییر می‌کند، بیان کرد: تغییرات را بر مبنای بررسی مشکلات هر رده انجام بدهیم و در صورت نیاز این کار را می‌کنیم. تنها خود سرمربی نیست بلکه مربیان، آنالیزورها، بدنسازها نیز هستند یعنی باید یک تیم در نظر گرفته شود، نقطه ضعف‌های هر بخش مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز تغییر انجام شود. عوض کردن مهره‌ها به راحتی انجام می‌شود اما باید ببینیم سازوکار جایگزین چیست که بهتر جواب بگیریم. از طرفی شاید از موقعیت عزیزان تغییر کند، بهتر باشد.

ملک در واکنش به اینکه گاهی در فدراسیون بسکتبال افرادی غیر از نایب رئیس برای حوزه زنان تصمیم‌گیری می‌کنند، بیان کرد: عضوی از جامعه بسکتبال هستم و در تمام این سال‌ها مسئولیت کوچکی در فدراسیون‌های مختلف برعهده داشته‌ام. بنابراین به عنوان یک بسکتبالیست این موضوعات را گاها لمس کرده‌ام اما نقطه نظر رئیس فدراسیون تاکید بر ورزش و توسعه ورزش زنان مخصوصا از نظر دید فرهنگی است. به همین دلیل نقطه نظرش این است که بر مبنای مشکلات در خدمت جامعه زنان باشم و به نظراتم احترام گذاشته است. رئیس فدراسیون بر هماهنگی بین بخش‌ها تاکید می‌کند و از ما هم خواسته تا برنامه خود را انجام بدهیم و با مردان هماهنگ باشیم اما همه کارهای بخش زنان را خود زنان انجام بدهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.