تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر : 38566

دولت علی‌اف مذاکرات با نمایندگان قره‌باغ را «سازنده» ارزیابی کرد

دولت علی‌اف مذاکرات با نمایندگان قره‌باغ را «سازنده» ارزیابی کرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه دولت الهام علی‌اف آمده است: در این دیدار که به صورت سازنده و در فضایی مثبت برگزار شد، در مورد ادغام مجدد جمعیت ارمنی قره‌باغ براساس قانون اساسی و قوانین جمهوری آذربایجان، مسائل مربوط به بازسازی و سازماندهی فعالیت‌های زیرساختی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه دولت الهام علی‌اف آمده است: در این دیدار که به صورت سازنده و در فضایی مثبت برگزار شد، در مورد ادغام مجدد جمعیت ارمنی قره‌باغ براساس قانون اساسی و قوانین جمهوری آذربایجان، مسائل مربوط به بازسازی و سازماندهی فعالیت‌های زیرساختی بحث و تبادل‌نظر شد.
در این بیانیه آمده است که جمهوری آذربایجان طرحی را برای ادغام مجدد ارمنی‌های قره‌باغ به آنها تحویل داده است.
در این بیانیه آمده است: رامین ممدوف، مسئول تماس با ساکنان ارمنی قره‌باغ، با سرگئی مارتیروسیان و داویت ملکمیان به عنوان نمایندگان اتباع ارمنی قره‌باغ دیدار کرد. ممدوف در جریان مذاکرات، برنامه‌هایی را برای ادغام مجدد قره‌باغ به طرف ارمنی ارائه کرد.
دولت باکو گفت که هیئت‌ها توافق کردند که در آینده نزدیک جلسه دیگری برگزار کنند. دولت جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که درخواست ارمنی‌های قره‌باغ برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به‌ویژه تامین سوخت و مواد غذایی را پذیرفته است.
به دنبال عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ و برقراری آتش‌بسی که با میانجیگری روسیه به دست آمد، هیئتی از نمایندگان ارمنی‌های ساکن قره‌باغ امروز (پنج‌شنبه) برای مذاکرات با مقامات جمهوری آذربایجان وارد شهر «یولاخ» شدند و پس از ساعاتی و بی‌آنکه نتیجه‌ای گزارش شود، پایان این نشست اعلام شد.
نشست یولاخ در شرایطی برگزار شد که خبرگزاری‌ها امروز از وقوع تیراندازی در مرکز منطقه قره‌باغ خبر داده و گفتند که ارمنی‌های قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند. در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اتهامات مربوط به نقض توافق‌ آتش‌بس در قره‌باغ توسط نظامیان این کشور را رد می‌کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.