تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 13992

دور نخست تحریم‌های انگلیس علیه بلاروس

دور نخست تحریم‌های انگلیس علیه بلاروس

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، “ویکتور گولویچ” رئیس ستاد مشترک ارتش بلاروس به همراه سه تن از معاون‌های وزیر دفاع این کشور و دو شرکت نظامی توسط دولت انگلیس تحریم می‌شوند. اتحادیه اروپا که با انگلیس برای وضع تحریم‌ها همکاری نزدیکی دارد، احتمالا اقدامات مشابهی انجام می‌دهد. بلاروس به عنوان پایگاهی برای سربازان

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، “ویکتور گولویچ” رئیس ستاد مشترک ارتش بلاروس به همراه سه تن از معاون‌های وزیر دفاع این کشور و دو شرکت نظامی توسط دولت انگلیس تحریم می‌شوند.

اتحادیه اروپا که با انگلیس برای وضع تحریم‌ها همکاری نزدیکی دارد، احتمالا اقدامات مشابهی انجام می‌دهد. بلاروس به عنوان پایگاهی برای سربازان روسی به منظور رسیدن به اوکراین استفاده می‌شود. سربازان ارتش بلاروس نیز به این حمله ملحق شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس، گولویچ را مسئول مدیریت اقدامات نیروهای مسلح بلاروس می‌دانند که حمله روسیه به اوکراین را حمایت و توانمند کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: این شخص رزمایش نظامی مشترک با روسیه را مدیریت کرده و به استقرار سربازان روسی در سراسر مرز بلاروس با اوکراین رضایت داده که به صورت مستقیم باعث شده تا روسیه از طریق مواضعی که در بلاروس دارد، به اوکراین حمله کند.

دو شرکت نظامی بلاروسی نیز که توسط انگلیس تحریم می شوند “کارخانه تعمیر هواپیما JSC ۵۵۸” و “انتگرال HSC” هستند که سازنده نیمه هادی های نظامی است. کارخانه اولی تامین کننده سرویس دهی و نگهداری جنگنده‌ها در فرودگاه “بارانوویچی” است که از آنجا جنگنده‌های روسی بخشی از این حملات علیه اوکراین را ترتیب داده‌اند.

انگلیس بیش از ۱۰۰ عضو دولت بلاروس را بابت زندانی کردن هزاران غیرنظامی بابت اعتراض به تقلب انتخابات ریاست جمهوری اوت ۲۰۲۰ تحریم کرده و اکنون نیز شواهدی وجود دارد که انگلیس نیز به دنبال استفاده از قدرت دلار برای ضربه زدن به اقتصاد بلاروس است تا به اقتصاد روسیه نیز خدشه وارد کند.

وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا دو بانک بزرگ دولتی در بلاروس را هدف تحریم‌های خود قرار داده و تاکنون پنج بار تحریم علیه این کشور وضع کرده و اعلام کرده که ۲۴ فرد حقیقی و حقوقی بلاروسی را در حمایت این کشور در تسهیل حمله روسیه به اوکراین تحریم کرده است.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز سه شنبه از قوانین تازه تصویب شده برای هدف قرار دادن بزرگترین بانک روسیه اسبربانک “Sberbank” استفاده کرد تا این بانک را از بازارهای مالی انگلیس خارج کند.

همچنین اقداماتی در راستای همکاری نزدیک با ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر شرکا در حال تصویب است که در مجموع بسیاری از واردات فناوری پیشرفته روسیه را قطع می‌کند و توانایی‌های نظامی-صنعتی و فناوری روسیه را برای سال‌های آینده محدود خواهد کرد.

تراس همچنین مدعی شد: “ما رنج اقتصادی را بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و نزدیکترین افراد به او وارد می کنیم. تا زمانی که حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احیا نشود، آرام نخواهیم گرفت. رژیم الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس فعالانه به حمله غیرقانونی روسیه کمک و از آن حمایت می‌کند و عواقب اقتصادی حمایت روسیه از پوتین را احساس خواهد کرد. جایی برای مخفی شدن نیست.”

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.