تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
کد خبر : 1904

بایدن حمله کنندگان به کنگره را “تروریست” خواند

بایدن حمله کنندگان به کنگره را “تروریست” خواند

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه الجزیره، این یکی از شدیدترین اظهارات مطرح شده از سوی جو بایدن درباره اغتشاش در ساختمان کنگره که هم اکنون در دست تحقیقات کنگره قرار دارد، محسوب می‌شود. اظهارات بایدن در ضمن امضای یک لایحه در کاخ سفید برای اعطای مدال به افسران پلیس کنگره و  پلیس شهر

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه الجزیره، این یکی از شدیدترین اظهارات مطرح شده از سوی جو بایدن درباره اغتشاش در ساختمان کنگره که هم اکنون در دست تحقیقات کنگره قرار دارد، محسوب می‌شود.

اظهارات بایدن در ضمن امضای یک لایحه در کاخ سفید برای اعطای مدال به افسران پلیس کنگره و  پلیس شهر واشنگتن دی.سی مطرح شدند.

بایدن در صحبتش درباره این اتفاق گفت: هموطنان آمریکایی من، بیایید به یاد بیاورم که کل مساله درباره چی بود. این یک تلاش خشونت آمیز برای سرنگونی اراده مردم آمریکا، جستجوی قدرت به هر قیمتی و جایگزین کردن برگه رای با زور بیرحمانه، بود. این که نابود کنند نه اینکه بسازند. بدون دموکراسی هیچ چیز ممکن نیست. با آن همه چیز ممکن است.

بایدن و معاونش کامالا هریس مراسمی در باغ رز کاخ سفید با هدف امضای این لایحه که چند روز قبل از سوی سنای آمریکا به اتفاق آرا تصویب شد برگزار کردند.

بسیاری از افسران پلیس در آن روز همچنان که اوباش خشونت طلب حامی ترامپ با هدف به زور وارد شدن به ساختمان کنگره و اخلال در تایید پیروزی انتخاباتی بایدن در تلاش برای عبور کردن از آنها بودند، مورد ضرب و شتم و جراحت قرار گرفتند. برخی از آنها از جمله چهار نفری که چند روز پیش در یک جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا به ایراد شهادت پرداختند، از رنج زخمی‌های جسمی و روحی پایدارشان صحبت کردند.

پلیس واشنگتن دی.سی در روزهای اخیر اعلام کرد تعداد دو افسر پلیس دیگر که به شورش ششم ژانویه پاسخ داده بودند در اثر خودکشی جانشان را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.