تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۰۰
کد خبر : 22656

دمنوش گیاهی زیره سیاه شیراز

دمنوش گیاهی زیره سیاه شیراز

همانطور که از قدیم تا کنون می دانیم دمنوشهای گیاهی بسیار پر طرفدار و پر خواص برای بدن ما نیز بوده است از دمنوشهای معروف می توان به دمنوش گل گاوزبان، بابونه، آویشن و رازیانه اشاره نمود که هر کدام از آنها خواص و فواید منحصر به فردی برای بدن نیز دارند که در سایت

همانطور که از قدیم تا کنون می دانیم دمنوشهای گیاهی بسیار پر طرفدار و پر خواص برای بدن ما نیز بوده است از دمنوشهای معروف می توان به دمنوش گل گاوزبان، بابونه، آویشن و رازیانه اشاره نمود که هر کدام از آنها خواص و فواید منحصر به فردی برای بدن نیز دارند که در سایت آراد برندینگ به تفصیل در مورد آن صحبت شده اشت اما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خواص و فواید مفید آن برای بدن بیشتر آشنا نماییم.

جالب است بدانید که بابونه جزء گیاهان خاص و با ارزش می باشد که روش تهیه آن بسیار حساس و سخت است و همچنین از این گیاه می توان در موارد و مصارف مختلفی نیز استفاده نمود.

یکی از راه هایی که ما می توانیم این گیاه را مصرف نماییم و به بدنمان خواصش را تزریق کنیم همین استفاده به صورت دمنوش می باشد.

استفاده از دمنوش بابونه خواص و فواید بسیار عالی بر بدن دارد همچنین خرید و فروش این محصول در ایران و بازارهای داخلی و حتی خارجی از طرفداران بی شماری برخوردار است شما می توانید با اندکی اطلاعات در مورد دمنوشهای گیاهی به راحتی انواع آن را خریداری نمایید و در طول هفته و روز آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

جالب است بدانید که به دلیل فروش بالای آن در بازارهای داخلی ایران صادرات این محصول به خارج از کشور بسیار کم شده است اما همچنان با توجه به نیاز افراد و تقاضا ما سعی خود را بر این گذاشته ایم تا بتوانیم این محصول را با کیفیت بالا و قیمت ایده آل و مناسب به کشورهای دیگر نیز صادر نماییم تا بازار صادرات این محصول نیز از رونق خوبی برخوردار شود.

دمنوش گیاهی شیراز

یکی از شناخته شده ترین نمونه های محصولات دارویی با نام دمنوش گیاهی شیراز معرف حضور است که دارای تنوع فراوانی می باشد و همواره مورد استقبال بالای مشتریان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

تمامی افرادی که دارای ذائقه خاص و متفاوتی می باشند، می توانند نمونه های منحصر به فردی از دمنوشهای گیاهی شیراز را مورد بررسی قرار داده و با یک بار امتحان فرصت مناسبی را شامل حال خود نمایند.

بسیاری از افراد می توانند نمونه های دارویی را که ما تولید می نماییم، در اختیار داشته باشند که تماماً از دل طبیعت استخراج شده و دارای مزیتهای بی نظیری برای سلامتی می باشند.

نمونه هایی از دمنوش گیاهی شیراز را معرفی می نماییم که شامل: گیاه چای سبز، دمنوش زیره سبز، دمنوش نعناع، عصاره بابونه، عصاره آویشن، دمنوشهای بی نظیر زنجبیل و غیره می باشند.

تمامی این دمنوشها خاصیت درمانی فوق العاده ای داشته و خواص آنتی اکسیدانی را دارا بوده که می توانند بدن شما را از همه ویروسهای خطرناک محافظت نمایند که در واقع با توجه به شیوع ویروسهای جهش یافته انتخاب آنها بسیار کارآمد می باشد.

دمنوش زیره سیاه

از خواص دمنوش زیره سیاه کمتر کسی بی اطلاع است، از خواص بی نظیر این دانه ها موارد بسیاری وجود دارد که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم: لطیف کننده،  قابض،  برطرف کننده بادهای غلیظ،  بالا برنده فشار خون،  سوزاننده چربی اضافی بدن،  تسویه خون،  مدر،  افزایش شیر مادر،  کاستن گاز معده و روده،  درمان تنگی نفس و تحریک اشتها،  تقویت قلب و عروق و معده و کاهنده قند خون می باشد.

گلهای زیره،  کوچک سفیدیا صورتی و مجتمع به صورت چتر مرکب متراکم در یک جا می روید زیره سیاه اغلب به صورت وحشی در نواحی مرتفع و مرطوب می روید زیرا در زمان رویش به آب فراوان نیاز دارد.

یکی از دمنوشهایی که در طب سنتی بسیار توصیه شده است دمنوش زیره سیاه است حال چگونه دمنوش لاغری تهران زیره سیاه درست کنیم برای درست کردن یک دمنوش زیره مقداری زیره را شسته تا خاک و ناخالصی آن تمیز شود سپس آب جوش روی آن می ریزیم و می گذاریم دم بکشد حدوداً بعد از نیم ساعت زیره دم کشیده و می توانید با نبات میل کنید.

زیره، گیاهی است دو ساله علفی با ارتفاع  ۶۰ سانت و با ساقه های توخالی،  برگ این گیاه دارای بریدگیهای زیادی است به طوری که به صورت نخ مانند در می آید و به رنگ سبز روشن است قسمت مورد استفاده زیره سیاه میوه آن است که در تیرماه سال دوم با قطع کامل گیاه صورت میگیرد و می گذارند تا برسد در واقع بذر را در بهار می کارند بعد از ۲۰ روز جوانه می زند و تا تابستان سال بعد به رشد خود ادامه داده و دانه می دهد بعد از چیدن دانه ها را از ساقه جدا می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.