تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 42703

دفتر اطلاع‌رسانی غزه: خواهان استقرار بیمارستان‌های صحرائی برای نجات ده‌ها هزار مجروح هستیم

دفتر اطلاع‌رسانی غزه: خواهان استقرار بیمارستان‌های صحرائی برای نجات ده‌ها هزار مجروح هستیم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: ما از کشورهای عربی و جهان می‌خواهیم بیمارستان‌های صحرائی را برای نجات ده‌ها هزار مجروح و بیمار وارد غزه کنند. همچنین از آژانس امداد و کار آوارگان فلسطین (آنروا) می‌خواهیم فعالیت خود را

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: ما از کشورهای عربی و جهان می‌خواهیم بیمارستان‌های صحرائی را برای نجات ده‌ها هزار مجروح و بیمار وارد غزه کنند. همچنین از آژانس امداد و کار آوارگان فلسطین (آنروا) می‌خواهیم فعالیت خود را در استان‌های غزه و شمال از سر بگیرد. ما رژیم اشغالگر و جامعه بین المللی به ویژه واشنگتن را مسئول مستقیم این جنگ وحشیانه می‌دانیم.
در بیانیه این دفتر آمده است: فلسطینی‌هایی که امروز در حملات رژیم صهیونیستی زخمی شدند به ۳۷ هزار مجروح از آغاز جنگ غزه اضافه می‌شوند. تلاش نهادهای بین‌المللی که در نوار غزه فعالیت می‌کنند، کافی نیست. نوار غزه به ۱۰۰۰ کامیون کمک و میلیون‌ها لیتر سوخت در روز نیاز دارد. کمک‌هایی که طی آتش بس وارد نوار غزه شد، بیشتر از یک درصد از نیازهای نوار غزه را برطرف نکرد. ملت ما همچنان از سیاست گرسنه نگه داشتن عمدی از سوی رژیم اشغالگر رنج می‌برد. ما هنوز هزاران جسد را از زیر آوارها بیرون نکشیده‌ایم. تعداد مفقودین در حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۶۵۰۰ تن است. در حملات رژیم صهیونیستی ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن شهید شدند. همچنین تعداد شهدای خبرنگار به ۷۳ تن رسید. رژیم صهیونیستی تاکنون ۶۰ درصد منازل و واحدهای مسکونی در نوار غزه را تخریب کرده است.
دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با تمدید آتش بس مخالفت کرد؛ چراکه قصد داشت این جنگ متجاوزانه را علیه غزه ادامه بدهد.
از سوی دیگر، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که حملات امروز رژیم صهیونیستی به غزه بسیار هولناک بود.
از سوی دیگر، اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با الجزیره گفت: فرصتی برای ادامه آتش بس وجود داشت اما رژیم اشغالگر کارشکنی کرد. رژیم اشغالگر بعد از اینکه توانست به چراغ سبز آمریکا دست یابد جلوی تمدید آتش بس را گرفت. ما به میانجیگران آمادگی خود را برای تمدید آتش بس اعلام کردیم و اکنون توپ در زمین آمریکا است.
اسامه حمدان گفت: رژیم اشغالگر دروغ می‌گوید و از ما خواست دو سرباز را آزاد کنیم در حالی که این نقض بندهای توافق آتش بس بود. رژیم اشغالگر تمام تلاش‌ها برای تمدید آتش بس را ناکام گذاشت. حملات این رژیم شمال و جنوب نوار غزه را هدف قرار می‌دهد و تعداد شهدا در این دو منطقه به هم نزدیک است.
وی گفت: وزیر خارجه آمریکا از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه دفاع می‌کند. در حالی که می‌داند هیچگونه مناطق امنی وجود ندارد. فشار بر مقاومت هرگز آن را مجبور به قبول چیزی که با منافع ملت فلسطین در تضاد است، نخواهد کرد. مواضع آمریکا همواره در جانبداری از اسرائیل بوده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.